استاندار یزد:

هنر باید احیاکننده ارزش‌های دینی و ملی باشد

فاطمی گفت: هنر باید احیا کننده، برجسته ساز ارزش‌های دینی، ملی، آرمان‌های انسانی و تغییر دهنده رفتار جامعه باشد.

مهران فاطمی استاندار یزد در نشست با اعضای انجمن موسیقی استان یزد ، جهت گیری کلی استان در زیست بوم فرهنگ و هنر را ایجاد شرایط مناسب جهت رشد و بالندگی استعداد‌ها و فعالان این بخش عنوان کرد. 

او گفت: حوزه‌های مختلف هنری از جمله موسیقی باید در مسیر احیا و برجسته سازی ارزش‌های دینی و ملی، آرمان‌های انسانی و فضائل اخلاقی و خوبی‌ها قرار گیرد تا شاهد تاثیرگذاری آن بر برخی رفتار‌های جامعه باشیم.

استاندار یزد با اشاره به اهتمام جدی استان به تقویت این بخش و حمایت از فعالان آن، اظهار داشت: در این راستا ضمن ارائه تسهیلات کم بهره به متقاضیان، سالن‌های مناسب موجود در استان احصا و در اختیار گروه‌های هنری قرار می‌گیرد.

فاطمی از تکمیل و بهره برداری برخی طرح‌های فرهنگی ـ هنری استان تا دهه فجر امسال و انتفاع انجمن موسیقی استان از ظرفیت آن‌ها خبر داد و بر احصای اراضی مناسب برای احداث مراکز مختص موسیقی جهت واگذاری آن در قالب فرآیند‌های قانونی و حمایت از استعداد‌ها و فعالان شهرستانی تاکید کرد.

استاندار یزد از پیشنهاد راه اندازی ارکستر استانی با نگاه یزد جهانی استقبال کرد و گفت: جلسات مربوط به این مهم که نشان استانی و جهانی یزد خواهد بود، برگزار و هماهنگی‌ها و فرایند‌های لازم انجام و طی شود.

او بر تهیه سازوکار‌هایی برای استفاده از ظرفیت تئاتر و موسیقی یزد در برنامه‌های دستگاه‌ها و مجموعه‌های استان تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.