به مناسبت هفته گردشگری ،۷ و ۸ مهر ماه تمامی موزه‌های خراسان جنوبی به صورت رایگان به روی علاقه‌مندان باز است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هفته گردشگری از ۵ تا ۱۱ مهرماه است گفت: گردشگری یکی از حوزه‌های پیشران اقتصادی در استان است.

او با اشاره به اینکه در این هفته ۸ طرح در استان افتتاح و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود. افزود: ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده برای این طرح‌ها است.

شاهرودی اظهار کرد: بخش عمده این اعتبار، توسط سرمایه گذار تامین می‌شود و با افتتاح این ۸ طرح، برای ۵۲ نفر شغل ایجاد می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در خصوص این طرح‌ها گفت: در سرایان کلنگ زنی اولین کمپ گردشگری مزرعه را خواهیم داشت که پیش بینی اشتغال ۹ نفر را دارد.

شاهوردی ادامه داد: دومین طرح کلنگ زنی، بزرگترین کمپ کویرنوردی استان در سه قلعه است.

او با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹ پروانه در خصوص اقامتگاه‌های بوم گردی صادر شده است گفت: در این راستا ۱۸ نفر دارای شغل شده اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به راه اندازی ۲ واحد سفره خانه سنتی و اشتغال ۸ نفر نیز اشاره کرد و اظهار کرد: ۶ دفتر مسافربری با اشتغال ۱۲ نفر نیز ایجاد شده است.

شاهوردی با بیان اینکه ۶۰ طرح با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان برای حوزه گردشگری امسال تعریف شده است افزود: ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از طریق بانک‌ها به سرمایه گذاران تسهیلات پرداخت شده است.

او ضمن انتقاد از عدم همکاری برخی بانک‌ها در زمینه تسهیل پرداخت تسهیلات گفت:با توجه به منابع نامحدود بانکی تقاضا همکاری بانک‌ها را داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان جنوبی بیان کرد: ۸۰ اقامتگاه بوم گردی،۳۸ رستوران بین راهی،۱۳ مجتمع خدمات رفاهی،۱۴ مجتمع در روستا‌های هدف گردشگری، ۱۵ مهمان پذیر، ۲ مجتمع آب درمانی، ۱۶ سفره خانه سنتی و ۱۰ هتل در استان وجود دارد.
شاهوردی افزود: امسال ۸۰ درصد رشد اعتبارات نسبت به سال گذشته داشتیم.

او از راه اندازی بزرگترین موزه استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این موزه در خیابان شهید صیاد شیرازی بیرجند با اعتبار پیش بینی شده ۱۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان افزود: امسال آموزش در ۴ شهرستان استان به صورت منطقه‌ای انجام می‌شود تا کیفیت خدمات دهی افزایش یابد.

شاهوردی به جشنواره ملی زرشک نیز اشاره کرد و گفت: امسال برای اولین بار حضور ۱۵ کمپر گردشگری در استان را خواهیم داشت و چه بسا که برخی تور‌های بازدید از مزرعه در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.