معاون ستاد کل نیرو‌های مسلح در همایش بزرگ‌سنگرسازان بی سنگر استان کرمان گفت: ملت ایران یک تحریم بزرگ مانند جنگ را به فرصت تبدیل کرده است.

امیر جهانشاهی معاون ستاد کل نیرو‌های مسلح در همایش بزرگ‌سنگرسازان بی سنگر کرمان گفت: ملت ایران یک تحریم بزرگ را به فرصت تبدیل کرده است و در جبهه‌های ۸ سال دفاع مقدس از جان شیرین گذشتند تا امنیت پایدار، استقلال، آزادی و سرافرازی را به ایرانیان هدیه کنند.

وی اظهارکرد: در این‌همایش گرد هم آمدیم تا از پیشکسوتان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و خانواده‌های آن‌ها تجلیل کنیم .

امیر جهانشاهی تصریح کرد: جوانان ایران در زمان حساس و حیاتی کشور به سوی صحنه‌های جنگ شتافتند و افتخار آفریدند.

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس زمینه ساز باور‌های دینی و سجایای اخلاقی شد و دفاع مقدس باعث همدلی و اخوت مردم در ایران شد.

وی اظهار کرد: همه اقشار مردم در کنار رزمندگان با اتحاد و همدلی مبارزه کردند و اقتدار خود را نشان دادند که چه بسا زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

کارنما؛ فرمانده تیپ مهندسی رزمی خیبر جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس گفت: پایه جنگ انجام عملیات مهندسی بود و با انجام علمیات فنی و‌مهندسی پل‌های بی نظیری ساخته شد که در دنیا نظیر ندارد هر جا نشانی از پیروزی بود بچه‌های جهاد حضور داشتند و با اعتماد به نفس و خلاقیت کار‌های بزرگی را انجام دادند.

وی گفت: الگو‌ها وقهرمانان جامعه در حال حاضر ایثارگران و جانبازانی هستند که در جبهه‌ها رشادت آفریدند و هم اکنون جانبازان کار آفرینان بزرگی هستند که کار‌های بزرگی را انجام می‌دهند.

استاندار کرمان  هم از دشواری کار نیرو‌های جهاد در دفاع مقدس سخن گفت و افزود: کار بچه‌های جهاد سخت‌تر از رزمنده‌ها بود. در سخت‌ترین شرایط جنگی که ما (رزمنده‌ها) به دنبال جان‌پناه بودیم، نیرو‌های جهاد در حال سنگرسازی بودند.

 فداکار به ذکر خاطره‌ای از عملیات والفجر ۱۰ پرداخت و بیان کرد: ساعات اول تحویل سال ۶۷ بود، امکانات چندانی هم برای درست کردن جان‌پناه نداشتیم، اما بچه‌های جهاد تا صبح با بلدوزر کار کردند و خاکرریزی درست شد که شرایط را برای حفاظت از رزمنده‌ها در روز‌های بعد راحت‌تر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار