معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد گفت: ۷۰ درصد تخریب آسفالت سطح شهر مربوط به حفاری دستگاه‌های خدمات‌رسان است.

محمدعلی سلمانی گفت: از ابتدای فعالیت دوره ششم مدیریت شهری به مردم قول ایجاد تحول در حوزه آسفالت را داده بودیم و امسال تداوم نهضت آسفالتی که از نیمه دوم سال گذشته آغاز شده بود را شاهد بودیم و توانستیم آسفالت معابر مختلفی در سطح شهر را تعویض یا مرمت کنیم.

او با بیان اینکه این طرح‌ها بیشتر مربوط به اصلاح آسفالت کوچه‌های شهر بوده است، اظهار داشت: تا سه ماهه نخست امسال بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان برای لکه‌گیری و آسفالت کوچه‌ها هزینه شد و از تیر امسال نیز عملیات اصلاح آسفالت در معابر اصلی شهر یزد آغاز شد.

سلمانی در ارتباط با علت خرابی‌های آسفالت در نقاط مختلف شهر یزد گفت: بر اساس مطالعاتی که در شهرداری یزد صورت گرفته، بالاترین میزان تخریب آسفالت مربوط به حفاری دستگاه‌های خدمات‌رسان است.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد می‌گوید: در شهر یزد خیابان‌هایی وجود دارد که بالغ بر ۱۰ سال از اجرای آسفالت آن می‌گذرد، اما به دلیل اینکه هیچ‌گونه حفاری به وسیله دستگاه‌های خدمات‌رسان در آن صورت نگرفته است، آسفالت خوبی دارد و شهرداری تنها برای حفاظت از آسفالت و افزایش طول عمر آن، اقدام به درزگیری می‌کند.

به گفته سلمانی حفاری‌هایی که در سطح شهر انجام می‌شود، آسیب‌های زیادی به آسفالت وارد می‌کند و بر اساس مطالعات کشوری، ۷۰ درصد تخریب‌ها مربوط به دستگاه‌های خدمات‌رسان است که علت این موضوع، نبود مدیریت واحد شهری در کشور است.

او افزود: به دلیل نبود مدیریت واحد شهری، هماهنگی لازم در این حوزه وجود ندارد تا در صورتی که دستگاهی نیاز به حفاری دارد، پیش از اجرای آسفالت اقدام کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار