امام جمعه بافق:

بودجه لازم برای تکمیل بیمارستان بافق مشخص شود

حجت‌الاسلام سعادت‌فر گفت: یک تیم کارشناسی بودجه لازم برای تکمیل بیمارستان ۹۶ تخت‌خوابی را مشخص و تکمیل آن را در یک بازه زمانی معین، با آن هزینه تضمین کند.

حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر گفت: موضوع تکمیل بیمارستان بعد از این همه سال، جای تعجب دارد که همچنان باید پیگیری شود.

او افزود: پیمانکاری باید تضمین دهد که در یک بازه زمانی مشخص و تعیین شده، بیمارستان را تکمیل می‌کند.

سعادت‌فر ادامه داد: مقرر شد نصف هزینه تکمیل آن را دولت و نصف دیگر آن را خیرین بپردازند و باید به گونه‌ای باشد که معادن و خیرین این هزینه را پایاپای دولت بپردازند.

او با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: امروزه دوره دوگانه اصلاح طلب و اصول گرا تمام شده و دعوای دشمن بر سر اسلام و غیر اسلام و انقلاب و غیر انقلاب است.

خطیب جمعه بافق افزود: کسانی که در این فتنه‌ها در بقای اسلام و انقلاب دچار تردید شدند، در آزمایش ایمان مردود شدند و باید به بازسازی ایمانی و اعتقادی خود بپردازند.

او گفت: ایمان راسخ داشته باشید که این انقلاب به برکت خون شهیدان، وجود ولایت فقیه و حضور مردم با بصیرت، شکست ناپذیر است.

سعادت‌فر بیان کرد: هدف دشمن این است که حجاب به برهنگی، اقتدار نیروی نظامی به بی اقتداری و اقتدار قانون به بی قانونی تبدیل شود.

او ادامه داد: در این شرایط مطالبه جدی امت حزب الله باید این باشد که امر به معروف و نهی از منکر قاطع‌تر و جدی‌تر دنبال شود.

امام جمعه بافق گفت: نمی‌شود که این همه هزینه داد، بانک‌ها را به آتش بکشند و تازیانه بزنند و سرانجام این فتنه گران طلب‌کارتر و پرروتر در جامعه باشند.

او افزود: بند‌هایی که باعث انحراف جوانان می‌شود، شبهاتی است که در ذهن دارند، جهالت و اتهاماتی است که به یکدیگر وارد می‌کنند.

او ادامه داد: باید در جامعه شبهه زدایی، جهل زدایی و اتهام زدایی در اولویت قرار گیرد.

سعادت‌فر گفت: تاخیر در ازدواج از جمله عوامل فرار از فرزند آوری است و از جمله عوامل تاخیر در ازدواج مشکلات اقتصادی است.

او افزود: اسلام می‌گوید یکی از راه‌های درمان فقر ازدواج است که تجربه و نگاه به زندگی متاهلین، این امر را تایید می‌کند.

خطیب جمعه بافق بیان کرد: یکی از مشکلات جامعه ما این است که حقوق قانونی خود را نمی‌شناسند و این حقوق را از مسئولین طلب نمی‌کنند.

او ادامه داد: در ماده سه قانون، از جمله وظایف دولت راه اندازی صندوق اندوخته ازدواج نوشته شده است که یکی از مباحث آن تامین اجاره مسکن جوانان است.

به گفته او طبق قانون کلیه دستگاه‌های دولتی موظفند فضا‌های در دسترس خود را به برگزاری مراسم ازدواج جوانان نیز اختصاص دهند.

سعادت‌فر گفت: قانون می‌گوید جوانانی که شغل ندارند، باید حداقل تا ۲ سال کمک هزینه زندگی به آن‌ها داده شود و کمیته سامان ازدواج در هر منطقه‌ای تشکیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.