زمان خرید تضمینی گندم کشاورزان در زنجان تا ۱۵ مهر تمدید شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از تمدید خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجانی تا ۱۵ مهر ماه خبر داد.

ولی اله زمانی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در تشریح جزئیات خرید تضمینی گندم کشاورزان، گفت: تاکنون بیش از ۲۱۰ هزار و ۶۵۲ تن گندم کشاورزان از طریق سیلوی‌های استان خریداری شده و به ازای هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در کمترین زمان به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

او با اشاره به اینکه بیش از ۵۷ درصد از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است، افزود: اکنون بیش از ۱۳ هزار و ۸۲۷ میلیارد ریال از بهای خرید تضمینی گندم کشاورزانی زنجان که تا تاریخ ۸ مرداد ۱۴۰۱ گندم خود را تحویل سیلو‌های ملکی و خصوصی داده بودند، از طریق بانک عامل (کشاورزی) پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه محموله‌های گندم تحویلی گندمکاران افزایش بیش از ۳ برابری داشته است، ادامه داد: تاکنون ۳۸هزار و ۸۱۵ محموله گندم از ۱۴هزار و ۳۱۴ گندمکار خریداری و در سلیو‌های ملکی و خصوصی جهت برنامه ریزی در تأمین آرد و نان شهروندان ذخیره شده است.

زمانی ادامه داد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی و دوروم به ترتیب ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۰ هزار و ۹۲۰ تومان تعیین و مبلغ هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم، به مبلغ مذکور اضافه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.