معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: نبود تاسیسات گردشگری برای پاسخگویی به نیاز گردشگران، باعث اقتصادی نبودن این بخش شده است و باید اقتصاد گردشگری شهری در این استان رونق گیرد.

مرتضی محمدیان در خصوص اقتصادی نبودن گردشگری گفت: نبود تاسیسات گردشگری برای پاسخگویی به نیاز گردشگران، باعث اقتصادی نبودن این بخش شده است و باید اقتصاد گردشگری شهری در این استان رونق گیرد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: وقتی گردشگر از شهر‌ها و استان‌ها دیگر می‌آیند انتظار دارند در روز تعطیل بازار شهر باز باشد تا بتوانند خرید داشته باشند و قدرت خرید آن‌ها در شهر مقصد افزایش یابد.


بیشتر بخوانید


وی تصریح کرد: در حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری باید زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری از جمله زیرساخت‌های سرگرمی و تفریحی افزایش یابد و فرزندان گردشگران خود را در گردش از این تجهیزات استفاده کنند.

به گفته وی، باید واقعیت را پذیرفت که کانون‌های گردشگری بیشتر در خارج از شهر‌ها هستند و گردشگران از مبدا به سمت جاذبه در شهر‌ها می‌روند و کمترین هزینه را در شهر‌ها دارند که گردشگری شهری رونق نمی‌گیرد.

محمدیان در خصوص گرانی برخی از ویلا‌ها در سامان نیز تصریح کرد: ویلا‌های اشاره شده شخصی هستند و به صورت رسمی زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیستند، اما تمامی تجهیزات گردشگری که زیر نظر این اداره کل قرار دارد قیمت‌ها نظارت می‌شود و تاکید بر این است که از هتل‌ها واحد اقامتی بگیرند.

وی توسعه بوم‌گردی را یکی از سیاست‌های برای رونق گردشگری مهم دانست و گفت: اکنون ۴۵ واحد بوم در استان وجود دارد که بیشتر در روستا‌ها فعال است که از این پس اردوگاه‌های گردشگری با ساختار عشایری مورد توسعه و افزایش قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار