رئیس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عمل پیوند قلب بیمار ۲۴ ساله ساکن قوچان در مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی امام رضا (ع) در مشهد با موفقیت انجام شد.

 دکتر محمد عباسی رئیس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: قلب اهدایی این بیمار از جوانی ۴۰ ساله که به علت سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود در مرکز دیالیز و پیوند اعضای منتصریه دریافت و در بخش جراحی قلب باز بیمارستان امام رضا (ع) به این بیمار پیوند شد و حیات دوباره‌ای به او بخشید.

وی افزود: حال عمومی این بیمار رضایت بخش است و هم اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه دوران نقاهت را طی می‌کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: با توجه به این که پیوند یک قلب، کاری تیمی است و گروه‌های متعددی در آن دخیل هستند، استمرار کار گروهی نشان دهنده سازمان دهی مناسب در این گونه اعمال جراحی است و چه بسا که گروه‌های مختلفی برای انجام چنین عمل‌هایی اقدام می‌کنند که به علت نداشتن زیرساخت‌های مناسب و هماهنگی کار تیمی خیلی سریع متوقف می‌شود.

عباسی بیان کرد: خوشبختانه تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مشارکت همکاران جوان دانشمند، متعهد، علاقمند و دلسوز به بیمار تشکیل شده است که هر چه از شروع فعالیت تیم می‌گذرد هماهنگی آن بارزتر و نتایج آن نیز بسیار مطلوب‌تر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسام فرهنگی قوچانی
۲۰:۴۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۱
برای ایشان آرزوی صحت و سلامت کامل و برای اهدا کننداجرو مغفرت الهی را خواستار