سردار مارانی:

معنویت شهید هاشمی مانند بچه‌های جنگ بود

فرمانده قرارگاه عملیاتی مدینه گفت: شهید سیدحمیدرضا هاشمی معنویتی عجیب از جنس معنویت بچه‌های جبهه وجنگ داشت.

سردار محمد مارانی در مراسم وداع با فرمانده شهید سیدحمیدرضا هاشمی( شهید حادثه تروریستی زاهدان)که امشب درکرمان برگزار شد، گفت: امشب با کسی خداحافظی می‌کنید که عمر خودرا برای دفاع ازنوامیس مردم وامنیت آنان فدا کرد.

او افزود: شما مردم کرمان، در سه برهه زمانی فداکاری زیادی کردید در دفاع مقدس انسان‌های بزرگ و شجاعی را فدای اسلام کردید مثل حاج یونس وشهید یوسف الهی ومغفوری و زندی وکازرونی ودیگران دربرهه دیگر در بحث دفاع از حریم حرم و ولایت عزیزان دیگری را هدیه کردید مانند شهید الله دادی وجمالی وشهید عزیز حسین بادپا وحاج قاسم وپورجعفری در برهه دیگر از سال ۷۰ تاکنون در جنوب شرق شهدا بزرگی را فدای انقلاب کردید ۲۷۰ شهید را در هواپیمای شهدا غدیر فدا کردید شهید کاربخش وشهید خواجه وحسین نژاد وخیلی شهدای دیگربه فیض شهادت رسیدند و امروزکه سیدحمید عزیز به خیل شهدا پیوست.

او تصریح کرد: متاسفانه شما مردم کرمان شهید هاشمی نژاد را کمتر می‌شناختید من ۱۱ سال وی را میشناختم پاکی و شجاعت وایمان واخلاص و وروحیه شهادت طلبی اش بی نظیر بود من در دفاع مقدس توفیقی بود خدمت خیلی شهدای جنگ بودم همرزم یوسف الهی بودم می‌شناختم، اما برهه دفاع مقدس خاص بود معنویت از جبهه می‌جوشید وبه عقبه‌ها وشهر‌ها سرازیر می‌شد آن زمان همه اهل معنویت بودند حتی درشهر‌ها دلیل آن هم خیل شهدایی بود که از جبهه‌ها باهم می‌آمدند شهدای ما مثل آیات قران بودند گاهی به صورت دفعی و گا‌ها تدریجی می‌آمدند زمان عملیات‌ها خیلی شهدا می‌آمدند ومعنویت را به شهر‌ها می‌اورد.

مارانی بیان کرد: حضور شهدا فضا را معنوی می‌کرد، اما امروز فرق می‌کند فضا، این شهید حمیدرضا عین شهدا دفاع مقدس بود دقیقا مانند بچه‌های جبهه وجنگ بود.

او تصریح کرد: بچه‌های اطلاعات و عملیات وتخریب در همان زمان جنگ نیز معنویت ولطف دیگری داشتند من همان معنویتی در ان بچه‌ها بود در سید حمیدرضا هاشمی می‌دیدم.

سردار مارانی افزود: رفتار وی با همرزمان ونیرو‌های زیردستش عجیب بود، ما ۱۲ سال باهم در جنوبشرق کشور بودیم هرموقع می‌خواستیم با اقای مولوی عبدالحمید که بعضا در برخی مسائل زاویه می‌گرفت صحبت کنیم، شهید سیدحمید را می‌فرستادیم فیلم هایش هم موجود است هرچند سن کمی داشت، اما شعور بالایی داشت.

او تاکید کرد: شهید هاشمی نژاد موضع نظام را آنجا بیان می‌کرد خیلی قرص ومحکم بود.

او بیان داشت: در برهه یک مثلا عالمی بنام کوهی که علیه مقدسات ما صحب ومردم راعلیه نظام می‌شوراند و باعث ناامنی وشورش‌هایی و حتی بسته شدن مسیر‌هایی در جنوب شرق کشور می‌شد که با پی گیری این شهید بزرگوار با آقایان دادستان صحبت می‌کردیم که برخورد با وی چگونه باشد همین شهید را فرستادیم با همه سران در شهرستان سرباز صحبت کردو همان حکمی که همه انتظار داشتیم بدون حاشیه‌ای اجرا شد و ان فرد مذکور دستگیر و زندان شد.

فرمانده قرارگاه مدینه اظهار کرد: در بحث شناخت مذاهب و گروهک‌های تکفیری و تروریستی آنچنان موفق بود که شاید افرادی سالیان درازی کار کرده بودند به چنین شناختی نرسیده بودند.

مارانی گفت: ان‌ها نیز او را خوب شناخته بودند و وی را در بین افراد مختلفی که آنجا ایستاده بودند هدف قرار داده بودند.

او افزود: به وی گفته بودند برود تهران کار کند گفته بود من در سیستان وبلوچستان کار کرده ام و می‌خواهم مزدم را بگیرم شاید تصور شود دنبال مزد مادی بود خیر وی دنبال شهادت بود.

به گفته سردار مارانی، شهید هاشمی نژاد انس عجیبی با شهید حسنی و طباطبایی داشت که شهید حسنی از شهدای بیت الله الحرام کرمان بود.

او سپس به بیان خاطراتی از شب عملیات کربلای ۵ اشاره کرد و گفت: امشب به استقبال شهیدی آمده ایم که دین گردن ما دارد.

او بیان کرد: نیم ساعت قبل شهادتش با وی تلفنی حرف زدم گفت هوا خراب است وهمه جا بهم ریخته است من می‌روم در صحنه با شما تماس می‌گیرم ۵۰ دقیقه بعد یکی دوستان تماس گرفت و گفت برای سید حمید دعا کنید حالش خوب نیست وتیرخورده است.

در ادامه مراسم مداحی وسینه زنی در جوار شهید برگزار شد.

برچسب ها: دفاع مقدس ، معنویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار