لایروبی ۸ هزار متر مکعب از رودخانه شهرآباد آبیک

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست آبیک از لایروبی ۸ هزار متر مکعب از رودخانه شهرآباد برای انتقال آب بارندگی و پساب‌ها به رودخانه و توزیع در دشت الله آباد خبر داد.

امید رحمانی رئیس اداره حفاظت از محیط زیست آبیک با اشاره به لایروبی ۸ هزار متر مکعب از رودخانه شهرآباد بخش بشاریات شهرستان آبیک گفت: این لایروبی از انتهای رودخانه یالیان متصل به رودخانه فصلی روستای شهرآباد آغاز و به طول حدود ۶۰۰ متر اجرا شده است.

وی افزود: طول رودخانه شهرآباد حدود ۲ کیلومتر است که لایروبی حدود ۶۰۰ متر آن اجرا شده و مابقی مسیر هم باید توسط مسئولان اداره منابع امور آب شهرستان لایروبی شود.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک لایروبی رودخانه شهرآباد با هدف انتقال آب بارندگی و پساب‌ها به رودخانه و توزیع در منطقه دشت الله آباد دانست و گفت: تحقق این مهم به احیای دشت، جلوگیری از گرد و غبار، بهبود وضعیت پوشش گیاهی و حفظ اکوسیستم طبیعی و ایجاد محل مناسب برای انواع گونه‌های جانوری کمک می‌کند.

رحمانی نظارت بر انتقال حق آبه مورد نیاز به دشت الله آباد را از سوی مسئولان مربوطه ضروری خواند.

وی افزود: حق آبه مورد نیاز این دشت سالانه ۴۲ میلیون مترمکعب است که در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و حق آبه‌ای به دشت نمی‌رسد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست آبیک بیان کرد: جلوگیری از چرای غیرمجاز دام و جلوگیری از برداشت غیرمجاز چاه‌های آب زیرزمینی و آب‌های سطحی می‌تواند در بیابان زدایی دشت موثر باشد.

در حال حاضر دشت الله آباد به عنوان کانون ریزگرد مطرح است و ۵۰ درصد آلودگی هوای آبیک ناشی از ریزگرد هاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار