سفر استاندار آذربایجان شرقی به شهرستان شبستر

همزمان با گرامیداشت روز روستا استاندار آذربایجان شرقی با همراهی تعدادی از مدیران کل در شهرستان شبستر حضور یافت.

آقای عابدین خرّم در ابتدای سفر خود در روستای بنیس حضور یافت و مدرسه ۶ کلاسه سیف اله درخشانی بنیس را که به همت خیر مدرسه ساز آقای محمد بذرکار با هزینه ۹ میلیارد تومان ساخته شده است را افتتاح کرد.

وی سپس در مراسم روز ملی روستا در مرکز رشد و فناوری بنیس حاضر شد و به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور طرح‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را در آذربایجان شرقی افتتاح کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: ۲۱۸ راه روستایی با ۱۲۰۰ میلیارد تومان در آذربایجان شرقی در حال اجرا است.

آقای علیزاده با بیان اینکه طول طرح‌های راه در حال اجرا ۶۰۰ کیلومتر است افزود: به طور متوسط این طرح‌ها ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و با بهره برداری از آنها مردم بیش از ۲۱۸ روستا از راه آسفالته ایمن بهره‌مند خواهند شد.

وی ادامه داد: توجه به راه‌های روستایی زمینه ساز توسعه همه جانبه روستا‌ها است و برای محرومیت زدایی که یکی از شعار‌های اصلی دولت سیزدهم است در یک سال گذشته راه ۶۸ روستا بهسازی و آسفالت شده است.

آقای علیزاده با اشاره به اینکه ۵۰۰ میلیارد تومان برای اصلاح نقاط حادثه خیز مصوب شده است افزود: ۴۰۰ میلیارد تومان برای اصلاح نقاط حادثه خیز راه‌های استان و ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل چند پل مهم هزینه خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های روستایی شهرستان شبستر حضور یافت و این نمایشگاه را برای بازدید عموم افتتاح کرد.

آقای عابدین خرّم به مزار شیخ محمود شبستری رفت و همچنین و از شرکت‌های دانش بنیان مرکز رشد و فناوری بنیس بازدید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.