مدیرکل بیمه اجتماعی، روستایی و عشایری خراسان رضوی گفت: بیمه شده‌های سایر سازمان‌ها را از تعداد کل بیمه‌شدگان کم کردیم، مشخص شد که اکنون ۷۸۰ هزار نفر در خراسان رضوی با وجود داشتن شرایط سنی، فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند.

محمود کاظمی مدیرکل بیمه اجتماعی، روستایی و عشایری خراسان رضوی گفت: صندوق بیمه اجتماعی، روستایی و عشایری یکی ازدستگاه‌های زیرمجموعه وزارت کار در کنار سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگی کشوری است که بیشترین جمعیت مشمول عضویت در صندوق کشوری را داراست.

او افزود: براساس سرشماری که درسال ۱۳۹۵ صورت گرفت، بیشترین جمعیت روستایی مربوط به خراسان رضوی است که بیش از ۵۱۶ هزار خانوار روستایی را در خود جای داده است و در حوزه کشاورزی با ۳۳۸ هزار بهره‌بردار بیشترین بهره‌بردار را شامل می‌شود. این آمار و اعداد براساس خانوار است و تنها سرپرستان خانواده مشمول بیمه ما نیستند، بلکه تمام اعضای هر خانواده که شرایط سنی بین ۱۸ تا ۵۰ سال دارند می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

مدیرکل بیمه اجتماعی، روستایی و عشایری خراسان رضوی ادامه داد: در آخرین آماری که گرفته شده در استان تعداد ۱۹۱ هزار و ۹۱۸ نفر بیمه شده وجود دارد که عمده آن‌ها سرپرستان خانوار‌ها هستند و از این تعداد ۱۸۴ هزار نفر در حوزه کشاورزی، روستایی و عشایری قرار دارند، چهارهزار و ۵۹۰ خانوار از مددجویان کمیته امداد هستند و سه هزار و ۲۳۸ نفر زنان سرپرست خانوار بهزیستی‌اند. حدود ۱۶۲ هزارنفر از این تعداد بیمه شده مرد و ۳۹ هزارنفر نیز بیمه شده زن هستند که درحوزه بانوان نیاز به کار جدی و بیشتری داریم.

کاظمی بیان کرد: تربت جام چهارمین شهرستان از لحاظ تعداد زیاد جمعیت مشمول دراستان است که ۹ هزار و ۷۰۰ نفر سرپرست خانوار بیمه شده با ۲۴۷ نفر مستمری‌بگیر داریم که هم‌اکنون مستمری‌بگیر این صندوق هستند و از بیمه استفاده می‌کنند.

او همچنین جامعه هدف را درتربت جام ۳۲ هزار و ۶۱۴ نفر در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر مشمول دانست و تصریح کرد: این‌ها منهای گروه‌های هدف ما در خود شهرتربت جام هستند.

مدیرکل بیمه اجتماعی، روستایی و عشایری خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به برنامه عملیاتی که در استان صورت گرفت پیش‌بینی ما این است که دوهزار و ۸۰۰ نفر بیمه شده جدید طی امسال درتربت جام داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار