رئیس هئیت دوچرخه‌سواری استان اصفهان گفت: متأسفانه اصفهان پیست دوچرخه‌سواری ندارد و این مسئله بزرگترین معضل دوچرخه‌سواری استان است.

اسماعیل پناهنده  پیرامون وضعیت هیئت دوچرخه‌سواری استان اظهار داشت: ما هیئت دوچرخه‌سواری را از فروردین ماه امسال تحویل گرفتیم و تمام تلاش‌مان را انجام دادیم که مسابقات قهرمانی کشور و باشگاهی را پوشش دهیم.

او افزود: خوشبختانه تیم دوچرخه‌سواری فولاد مبارکه سپاهان ابقا شد و در رده‌های جوانان و بزرگسالان در لیگ کشور حضور دارند.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان تصریح کرد: در بخش بانوان نیز تیم برج‌پلیمر تشکیل شد و برای اولین بار تیم بانوان دوچرخه‌سواری اصفهان در مسابقات باشگاهی کشور حاضر شدند و خوشبختانه تا این مرحله قهرمان مسابقات هستند.

او در ادامه به تشریح فعالیت‌های هیئت دوچرخه‌سواری در چند ماه اخیر پرداخته و گفت: در چند ماه گذشته تلاش کردیم که دوچرخه‌سواران اصفهانی به همه مسابقات کشوری در بخش کوهستان اعزام شدند، علاوه بر این دوچرخه‌سواران اصفهانی به همراه تیم ملی در مسابقات تور آذربایجان حاضر شدند.

پناهنده اضافه کرد: هیئت در چند ماه گذشته در بخش کوهستان دو مرحله مسابقه در شهرستان بهارستان برگزار کرده و خوشبختانه هیئت تا بدین لحظه روند رو به رشدی را طی کرده است.

او در ادامه نبودن پیست دوچرخه‌سواری مناسب را یکی از معضلات دوچرخه‌سواری اصفهان دانسته و خاطرنشان کرد: متأسفانه اصفهان پیست دوچرخه‌سواری ندارد و این مسئله بزرگترین معضل دوچرخه‌سواری اصفهان است؛ برای حل این مشکل با شهرداری‌های منطقه ۵ و ۱۳ جلساتی را برگزار کردیم، اما هنوز نتیجه‌ای به دست نیامده و امیدوارم اداره ورزش و جوانان به عنوان متولی ورزش استان به فکر راه‌اندازی پیست دوچرخه‌سواری نقش‌جهان باشد تا حداقل تیم‌ها بتوانند تمرین کنند. تیم‌های دوچرخه‌سواری اصفهان هیچ جایگاه خاصی برای تمرین ندارند و مجبور هستند از معابر عمومی برای تمرین استفاده کنند.

پناهنده در پاسخ به اینکه چه مانعی بر سر راه تکمیل و افتتاح پیست دوچرخه‌سواری نقش‌جهان وجود دارد، گفت: تکمیل پیست‌های دوچرخه‌سواری نیاز به بودجه‌های کلانی دارد که باید از طریق وزارت ورزش تامین شود و تا این امر محقق نشود، پیست تکمیل نخواهد شد. اگر وزارت این بودجه را تخصیص دهد، پیست تکمیل می‌شود در غیر این صورت هیچ ارگانی نمی‌تواند این هزینه گزاف را انجام دهد.

او کمبود بودجه را معضل اصلی همه هیئت‌های ورزشی خوانده و متذکر شد: هیئت دوچرخه‌سواری نیز مثل همه هیئت‌های دیگر با مشکلات مالی مواجه است؛ از روزی که هیئت را تحویل گرفتیم تا کنون هیچ بودجه‌ای به ما تخصیص پیدا نکرده و تنها از طریق اسپانسر‌ها امورات هیئت را اداره و تیم‌ها را به مسابقات اعزام کرده‌ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.