مدیر کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: از آغاز همه گیری کرونا و راه اندازی نرم افزار شاد یکی از بخش‌هایی که وارد شد و اقدام به تاسیس پایگاه‌های مختلف کرد؛ اداره کل قرآن وزارت آموزش و پرورش بود.

میکائیل باقری گفت: موضوعی که برای ما اولویت دارد، بیان شیوه‌های جذب نماز برای مربیان و معلمان است. این موضوع در گذشته هم عنوان شده است، اما شیوه‌های امروز با ۲۰ سال گذشته متفاوت هستند.

او گفت: در گذشته دانش آموزان شاید با شنیدن یک حدیث و یا داستان به نماز علاقه مند می‌شدند؛ اما اکنون شرایط متفاوت است و معلمیان ما باید شیوه‌های جدید را یاد بگیرند و با استفاده از آن بچه‌ها را به نماز دعوت کنند.

او گفت: در حوزه عملی حضور معلمان در نماز بسیار اهمیت دارد و اگر دانش آموز معلم خود را خصوصا معلم‌های دروس پایه را در صف نماز مشاهده کند؛ او نیز به انجام این فریضه مهم تشویق می‌شود. ما برای این موارد برنامه داریم و امیدواریم با این برنامه‌ها بتوانیم شرایط خوبی را برای دانش آموزان و معلمان فراهم کنیم.

باقری درباره استفاده از فضای مجازی برای این امر اظهار کرد: از آغاز همه گیری کرونا و راه اندازی نرم افزار شاد یکی از بخش هایی که وارد شد و اقدام به تاسیس پایگاه‌های مختلف کرد، اداره کل قرآن وزارت آموزش و پرورش بود.

او گفت: اگر وارد نرم افزار شاد شویم، صفحه‌ای پرورشی و فرهنگی وجود دارد و در آن کانال‌های تخصصی درباره قرآن و نماز و مواردی از این قبیل را قرار داده ایم و تمامی این‌ها مرجع هستند.

او ادامه داد: این کار را انجام داده ایم تا دانش آموز اگر ارتباطش با مدرسه قطع شد، جایی باشد تا پاسخگوی سوالات آن‌ها باشیم.

او گفت: در شرایط کنونی این موارد را در فضای شاد با قدرت ادامه می‌دهیم و آموزش‌های حضوری را افزایش می‌دهیم. یعنی اکنون مدیران و کارشناسان خود را آموزش می‌دهیم و قطعا روش تربیتی ما قبل از شیوع کرونا و بعد از آن متفاوت است. ما در ایام همه گیری کرونا به دلیل حضور دانش آموزان در فضای مجازی یافته‌هایی کسب کردیم که نمی‌توانیم به راحتی از این دانش‌ها بگذریم.

او ادامه داد: در دوره پسا کرونا تلفیقی از آموزش حضوری و مجازی را خواهیم داشت و از این پایگاه‌ها استفاده می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.