۱۱ پروژه آبخیزداری در لرستان اجرا می‌شود

معاون آبخیزداری لرستان گفت: ۱۱ پروژه آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان در لرستان در دست اجراست.

مجید سپهوند معاون آبخیزداری لرستان اظهار داشت: در حال حاضر ۱۱ پروژه آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان در استان در دست اجرا می‌باشد که پیشرفت خوبی دارد و پیش بینی می‌شود تا پایان سال تعداد زیادی از پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.

او با اشاره به مزایای طرح‌های آبخیزداری، افزود: کنترل سیلاب و رواناب‌های ناشی از بارش‌ها از مهمترین مزایای این طرح محسوب می‌شود و هر بند خاکی طبق ظرفیت بین ۹۰ تا ۱۲۰ لیتر بر ثانیه، آب را نفوذ می‌دهد یا در هر هکتار عملیات آبخیزداری ۵۰۰ متر مکعب آب را به زمین نفوذ می‌دهد که با توجه به کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی، این پروژه‌ها و برنامه‌ها می‌تواند محلی برای تغذیه قنوات باشد.

معاون آبخیزداری لرستان تصریح کرد: در برخی از نقاط که این طرح‌ها اجرا شده، سطح سفره‌های آب‌های زیرزمینی و یا چشمه و قنات بین یک و نیم تا سه برابر افزایش یافته است، همچنین در برخی از آبراهه و رودخانه‌ها نیز تغذیه مصنوعی با انتقال آب انجام می‌شود.

سپهوند عنوان کرد: علاوه بر پروژه‌هایی که در دست اجرا می‌باشد، هشت پروژه دیگر با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان نیز وارد سامانه شده که پیمانکاران مشخص شوند.

او اعتبارات امسال پروژه‌های آبخیزداری را ۱۰۸ میلیارد تومان برشمرد و بیان کرد: ۳۳ میلیارد تومان اعتبارات ملی، ۲۵ میلیارد تومان اعتبار مازاد ملی کرخه و کارون، اعتبار محرومیت زدایی ۲۳ میلیارد تومان و ۲۷ میلیارد تومان هم اعتبارات استانی بوده که فعلا تخصیص داده نشده، ولی تعدادی از پروژه‌ها اجرا می‌شوند.

معاون آبخیزداری لرستان گفت: با این میزان اعتبار قرار است که ۱۱ پروژه از طریق اعتبارات ملی، هشت پروژه با اعتبارات مازاد ملی، شش پروژه با اعتبارات استانی انجام شود و برای اعتبارات محرومیت زدایی هنوز پروژه‌ای تعریف نشده است، البته یک پروژه آبخیزداری هم توسط مشارکت‌های خیرین اجرا می‌شود.

 

برچسب ها: آبخیزداری ، پروژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.