نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: می‌توان طبق تفاهم نامه در بوستان‌های یزد و کرمان اِلمان‌های فرهنگی، اجتماعی ساخته شود و با این سازه ها، شهر مقابل به مردم معرفی شود.

عزیز الله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد در جمع اعضای شورای اسلامی شهر یزد و کرمان گفت: مردم یزد و کرمان از گذشته ارتباطات گسترده دوستانه، فرهنگی، اجتماعی، تجاری و اقتصادی مطلوبی با یک دیگر دارند.

او ادامه داد: حوزه نفوذ هر دو شهر در شهرستان‌های یکدیگر نیز بسیار قوی است. با وجود تجربیات شهر یزد و کرمان در زمینه‌های مختلف شهری می توان این تجربیات را به اشتراک گذاشت شهر یزد و کرمان در هم فکری مشترک فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ریشه تاریخی دارند.

سیفی افزود: پیشنهاد می شود جلساتی تحت عنوان کمیسیون یا جلسه با هدف هم اندیشی و انتقال تجربه بین شهر کرمان و یزد برگزار شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرمان نیز گفت: تشابهات زیادی بین دو شهر وجود دارد در همین خصوص پیشنهاد می شود در راستای خواهر خواندگی، بین یزد و کرمان تفاهم نامه‌ای ایجاد شود.

او ادامه داد: می توان طبق تفاهم نامه در بوستان‌های یزد و کرمان اِلمان‌های فرهنگی، اجتماعی شهر مقابل ساخته شود و با این سازه ها، شهر مقابل به مردم معرفی شود.

محمد رضا کمساری با بیان اینکه این سفر بیشتر با هدف بازدید از بافت تاریخی شهر یزد بود گفت: شهر یزد پیوستگی تاریخی و معتبری دارد، اگرچه شهر کرمان پیوستگی تاریخی ندارد، اما مناطق تاریخی ارزشمندی در شهر کرمان وجود دارد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرمان ادامه داد: این بازدید نشان داد یکی از اقدامات مهم مسئولان و مردم یزد، حفظ بافت تاریخی ارزشمند این شهر است که باعث شد یزد به شهر جهانی تبدیل شود.

کمساری در پایان از مهمان نوازی شهرداری و شورای شهر یزد تقدیر کرد و ابراز امیدواری کرد که این سفر نتایج خوبی را برای شهر کرمان و یزد به همراه داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.