کتاب «تفسیر مشفَّع» در قم رونمایی می شود

مراسم رونمایی از کتاب «تفسیر مشفَّع» فردا در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سید محمد مهدی بطحایی در نشست خبری گفت: کتاب«تفسیر مشفَّع» از ابتدا تا آیه ۱۱۰ سوره مبارکه بقره را شامل می‌شود.

او افزود: این کتاب را مرحوم آیت الله بطحایی در ماه‌های پایانی عمرشان نگاشته است و ایشان قصد داشت که کل قرآن را تفسیر کند، اما بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا موفق به انجام این کار نشد.

حجت الاسلام بطحایی افزود: مراسم رونمایی از کتاب «تفسیر مشفّع» مرحوم آیت الله بطحایی فردا با حضور آیت الله حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود.

او  با اشاره به وجه تسمیه و نام این کتاب تفسیری به «مشفّع» ادامه داد: آیت الله بطحایی هر شب قبل از شروع جلسه تفسیر روایتی از پیامبر اسلام (ص) می‌خواند که حضرت می‌فرمودند «اِذَا التَبَسَت عَلَیکُمُ الفِتَنُ، کَقِطَعِ الَّیلِ المُظلِمِ فَعَلَیکُم بِالقُرآنِ فَإِنَّهُ شَافِعٌ مُشَفَّعٌ. هنگامی که فتنه ها، هم، چون پاره‌های شب تاریک، شما را در خود پیچید، برشماست که به قرآن تمسک جویید»؛ لذا قرآن شافع مشفع است و شفاعت کننده که شفاعتش مورد قبول حضرت حق قرار می‌گیرد.

آیت الله سید هاشم بطحایی گلپایگانی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری بود که در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ دعوت حق را لبیک گفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار