۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اختصاص یافت.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی روز یکشنبه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ به این وزارتخانه ابلاغ شده است و هیچ‌گونه محدودیتی در تخصیص اعتبارات این حوزه در استان‌ها وجود ندارد.

سعید اوحدی تاکید کرد: امسال ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ به این استان اختصاص یافته که ۵۰ درصد آن جذب شده است.


بیشتر بخوانید


وی توزیع عادلانه منابع براساس آمایش سرزمینی را از رویکرد‌های مهم دولت سیزدهم دانست و افزود: برخی از استان‌ها در طول چند دهه اخیر، توسعه یافته‌اند، اما در بعضی استان‌ها توزیع عادلانه منابع انجام نشده است.

اوحدی به ظرفیت‌های بسیار خوب چهارمحال و بختیاری در بخش‌های مختلف به‌ویژه در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشاره و تصریح کرد:گردشگران از سراسر جهان با هدف آشنایی با فرهنگ شرق، آسیا و اسلام به کشور ایران سفر می‌کنند.

وی یادآور شد: برخی از گردشگران به‌دنبال تجمل و اقامت در هتل‌های گران‌قیمت نیستند، بلکه برای آشنایی با فرهنگ بومی کشور و ارزش‌های سنتی هزینه می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار داشت: در سال‌جاری وضعیت تخصیص اعتبار به این وزارتخانه نسبت به سایر وزارتخانه‌ها وضعیت بهتری داشته است.

وی برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی را راهی برای جذب گردشگر دانست و گفت: واگذاری زمین و ایجاد زیرساخت از سوی دستگاه‌های اجرایی متولی برای رونق در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی مؤثر است.

اوحدی تاکید کرد: بودجه جاری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سال‌جاری ۳۵ درصد افزایش داشت در حالی‌که میانگین کشوری ۱۷ درصد بوده است.

وی افزود: همچنین اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ۷۰ درصد افزایش داشته و میانگین کشوری این حوزه ۳۷ درصد بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته در این حوزه توجه جدی به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نشده بود.

اوحدی ادارات‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌های کوهستانی را نیازمند تجهیزات، ماشین‌آلات و خودرو‌های کمک‌دار دانست و یادآور شد: اختصاص اعتبارات استانی و ملی برای این حوزه ضروری و تاثیرگذار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار