کاشت یک میلیارد نهال در جنگل‌های کشور تا سال ۱۴۰۵

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: تا سال ۱۴۰۵ یک میلیارد نهال جنگلی در کشور کاشته خواهد شد.

کامران پور مقدم، رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در سنندج گفت: طی چهار سال یک میلیارد نهال جنگلی در سراسر کشور، تولید و کاشت می‌شود. مقدمات تولید این نهال‌ها در نهالستان‌های مراکز منابع طبیعی سراسر کشور فراهم شده است و تا سال ۱۴۰۵ انواع مختلف درختان جنگلی بسته به نوع آب و خاک مناطق مختلف کشوردر داخل و اطراف شهر‌ها و مناطق مستعد جنگلی کاشت خواهد شد.

او گفت: سهم استان‌های مختلف کشور با توجه به نیاز و حجم آلایندگی محیطی و میزان مصرف آن‌ها برای صنایع مشخص شده است و استان‌های شمالی کشور با بیشترین میزان کاشت در رده‌های اول و استان کردستان با چهار میلیون نهال تولیدی در رده‌های میانی کاشت این درختان قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور عنوان کرد: با توجه به حجم ورود ریزگرد‌ها و لزوم جلوگیری از آن‌ها گونه بلوط محلی یا برو از مهمترین و بیشترین گونه‌های جنگلی خواهد بود که در کردستان کاشت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.