محمد رضا حسین نژاد در نشست مشترک تجار خراسان شمالی با رئیس و اعضای اتاق بازرگانی ترکمنستان گفت:کشور ترکمنستان بعنوان کشوری دارای اشتراکات فرهنگی بسیار با ایران است که امیدواریم این نشست زمینه همکاری بیشتری را با خراسان شمالی فراهم کند.

استاندار خراسان شمالی گفت : بخش تجاری دو طرف با اجرای تفاهم نامه امضا شده فیمابین دو کشور نقش مهمی در گسترش روابط دو کشور ایران و ارکمنستان بویژه گسترش، روابط تجاری خراسان شمالی با طرف ترکمنی دارند.

محمد رضا حسین نژاد گفت :  با توجه به میزان مسافت طی شده یک محصول از تولید کننده تا مصرف کننده و اثر آن در قیمت تمام شده، بازگشایی گذر مرزی در خراسان شمالی و کاهش مسافت تبادل تولیدات و محصولات خراسان شمالی و ترکمنستان بویژه استان آخال به کمتر از ۳۰ کیلومتر نسبت به دیگر گذر‌های مرزی موجود، نقش مهمی در کاهش هزینه‌های تولیدات تجار ایرانی و ترکمنی دارد که این موضوع نیز یکی از درخواست‌های مردم و تجار استان نیز می‌باشد.

او گفت : وجود منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بجنورد، صنایع بزرگی همچون پتروشیمی، آلومینای جاجرم و فولاد هم می‌تواند دامنه همکاری‌های بیشتری را با ترکمنستان بویژه استان آخال فراهم آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.