يک استاد ارتباطات گفت: اگر رسانه‌های معاند در حوزه جنگ رسانه‌ای ساختار کشور ما را هدف قرار دادند، ما هم باید ساختار کشورشان را هدف قرار دهیم.

محمد لسانی، استاد حوزه ارتباطات در برنامه «بحث روز» رادیو ایران درباره شگرد‌های رسانه‌ای شبکه‌های معاند در فضای مجازی گفت: قطعاً حوزه رسانه در بحث اطلاع‌رسانی و حوزه جنگ رسانه‌ای در بحث عملیات روانی و تخریب ساختار‌های هویت سیاسی یک نظام قرار می‌گیرد. به همین دلیل، هر کدام از آن‌ها نحو مواجه متفاوتی دارد. 

لسانی ادامه داد: به‌نظر من در هر دو لایه نهادی و ساختاری در کشور دچار ضعف جدی هستیم و اطلاع‌رسانی به افکار عمومی به خوبی انجام نمی‌شود. امروز افکار عمومی سوال آنی دارد و آنی هم بسیج می‌شود. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا یک مرکز از پس گونه‌های مختلف شگرد‌های رسانه‌ای بر می‌آید یا باید به سمت مرجعیت رسانه‌ای حرکت کنیم، توضیح داد: منظور من از مرکز، مرکز هماهنگی است و به معنای مرکز مجری نیست. همانطور که گفتم باید در گام اول روابط عمومی سازمان‌ها روی پای خود بایستند. از طرفی، اگر او [رسانه‌های معاند]در حوزه جنگ رسانه‌ای ساختار کشور ما را هدف قرار می‌دهد، ما هم باید ساختار کشورش را هدف قرار دهیم؛ بنابراین باید عملیات پیش‌دستانه‌ای را نسبت به کشور‌هایی که در هجمه اخیر فعال بودند، پیش بگیریم.

پیش از این، فاطمه عبدالوند، سردبیر برنامه «بحث روز» گفته بود، در مدت اخیر رسانه‌های بیگانه با به کارگیری انواع تاکتیک‌های عملیات روانی سعی کردند، طرح ناامن سازی کشور را در جهت تخریب جمهوری اسلامی ایران انجام دهند. از آنجایی که بستر این فعالیت‌ها که بیشتر در فضای مجازی است، لازم است که بیشتر این حوزه و عملیات فریب رسانه‌ای را بشناسیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۹ مهر ۱۴۰۱
عربستانی که هیچ نشانی از دموکراسی ندارد و حکومتی پادشاهی و قبیله‌ای بر آن حاکم است و یا انگلیس که همینطور پادشاهی و اپوزیسیون داخلی آن بسیار زیاد و اسکاتلند و ایرلند سالهای سال است که داعیه استقلال از بریتانیا را دارد و آمریکا که حکام سفید پوست با یک درصد بر نود و نه درصد سیاهپوست و سرخ پوست حاکم شده اند با اینهمه ضعف چرا امنیت داشته باشند و امنیت کشور ما را مورد خدشه قرار می‌دهند و از طرف ما وکشورهای مورد هجمه آنها اقدامی مقابله به مثل انجام نمی‌دهیم
آخرین اخبار