وقف ۱۴۰ آپارتمان و سوئیت برای اسکان زائران حضرت رضا (ع)

۱۴۰ باب آپارتمان و سوئیت طی سال ۱۴۰۰ برای اسکان زائران کم برخوردار در مشهد وقف شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا اصغری مدیر توسعه وقف و مشارکت‌های اجتماعی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی گفت: در سال‌های گذشته تلاش بسیاری صورت گرفته است تا بستر‌های وقف در آستان حضرت رضا (ع) توسعه یابد و ارادتمندان بیشتری امکان مشارکت در این کار را داشته باشند.

او  افزود: بخشی از وقف‌ها به سمت تأمین ظرفیت اسکان زائران، هدایت شده است تا یکی از مهمترین نیاز‌ها برای تشرف زائران کم‌برخوردار و احسان‌پذیر فراهم شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در این راستا ۱۴۰ آپارتمان و سوئیت به همت واقفان در بلوار چمن مشهد با فاصله‌ای کم از حرم مطهر رضوی ساخته شده است که بیشترین واقفان آن‌ها از استان‌های یزد و تهران بوده‌اند.

اصغری بیان کرد: این سوئیت‌های وقفی در طول سال در اختیار موسسه موقوفه خدمات زائر رضوی است تا برای اسکان زائران حضرت رضا (ع) استفاده شود، ضمن آنکه برای قدردانی از واقفان، خود واقف و خانواده او نیز به مدت ۲۰ روز در طول سال به مشهد و زیارت امام رضا (ع) مشرف می‌شوند و از سوئیت استفاده می‌کنند.

او در ادامه به سیاست‌های توسعه بستر‌های وقف اشاره و تصریح کرد: وقف دارایی‌های غیرمنقول شهری و روستایی مانند منازل مسکونی ویلایی، آپارتمان، زمین کشاورزی یا ملک تجاری، وقف دارایی‌های منقول و نیز وقف مشارکتی، شیوه‌ها و مدل‌های وقف است که نمونه‌های متعدی از انواع آن در فهرست موقوفات حضرت رضا (ع) ثبت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.