مشهد؛

وقف زمین برای بقعه امامزادگان ناصر و یاسر

با گذشت دو ماه از شروع به کار دفتر مشاوره وقف امامزادگان یاسر و ناصر علیهما السلام 366 واقف در طرح وقف مشارکتی شرکت کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسئول دفتر مشاوره وقف امامزادگان یاسر و ناصر علیهماالسلام گفت: با گذشت دو ماه از شروع به کار دفتر مشاوره وقف امامزادگان 366 واقف دراین طرح شرکت کرده و92 مترمربع زمین به ارزش یک میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال وقف کردند.
حجت الاسلام علی خیاط افزود: جهت خرید دو قطعه زمین 40میلیارد ریال وام اخذ شده است که بازپرداخت این وام به کمک و مشارکت مردم و خیران نیاز دارد.
وی بیان داشت: در این طرح زمینی به مساحت یک هزار و 800 متر مربع با اعتبار 54 میلیارد ریال جهت ساخت صحن حضرت زهرا(س) خریداری شده است. همچنین خرید قطعه زمینی دیگر به مساحت 650 متر مربع و با اعتبار 11 میلیارد ریال صورت گرفته است که در برنامه وقف مشارکتی خیران قرار دارد.
خیاط توضیح داد: زمین ها قطعه بندی شده و هر قطعه با مساحت یک متر مربع به قیمت 20میلیون ریال مورد وقف مشارکتی است و هر خیر با وقف یک چهارم، نیم، یک و بیشتر از یک متر زمین در این طرح شرکت داده می شود.
مسئول فرهنگی قرآنی امامزادگان یاسر و  ناصر علیهماالسلام ابراز داشت: طرح وقف مشارکتی با استقبال خوب زائران ایرانی و غیر ایرانی مواجه شده و امیدواریم تعداد بیشتری از زائرانی که امکان وقف های بزرگ و مستقل را نداشته با این طرح از چشمه جوشان آن بهره مند شوند.
وی خاطرنشان کرد: 40 درصد از شرکت کنندگان در طرح «وقف مشارکتی»، زائران غیر ایرانی کشورهای عراق، کویت، بحرین و امارات هستند.
انتهای پیام//ی.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار