آغاز ساخت ۱۹ هزار واحد مسکن ملی در زنجان

۹۶ هزار و ۱۳۷ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۱ هزار و ۹۴۱ نفر واجد شرایط اولیه بودند.

بیات منش مدیر کل راه و شهرسازی زنجان گفت: ۹۶ هزار و ۱۳۷ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۱ هزار و ۹۴۱ نفر واجد شرایط اولیه بودند و ساخت ۱۹ هزار واحد مسکونی در استان زنجان آغاز شده و ۱۷ هزار واحد عقد قرارداد شده است. 

او افزود: سهم استان زنجان در اجرای پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن، از ۵۰ هزار واحد به ۷۰ هزار واحد افزایش یافته است و این تعداد واحد مسکونی طی چهار سال ساخته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: به لحاظ برش جمعیتی سهم استان ۵۰ هزار واحد بود، که این سهم به ۷۰ هزار واحد افزایش یافت و در این میان در بخش شهری ۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب خودمالکی، بافت فرسوده، تعاونی‌ها و حمایتی تقسیم بندی شده است.

بیات منش ادامه داد: بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در روستا‌های استان ساخته خواهد شد که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و با نوسازی خانه‌های روستایی اتفاق خواهد افتاد.

او گفت: تعداد متقاضیان مسکن برای چهار سال آینده در استان زنجان مشخص شده و باید زمین مورد نیاز برای ساخت واحد‌های مسکونی تأمین شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان افزود: کمبود زمین یکی از مشکلات سر راه اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر زنجان است و برای ساخت مسکن متقاضیان جدید این طرح در شهر زنجان، به ۶۰ تا ۷۰ هکتار زمین جدید نیاز است که در این میان این مشکل را می‌توان از طریق زمین‌های دولتی واقع در غرب و شمال غرب شهر به شرط الحاق آن‌ها به محدوده شهر تامین کرد.

بیات منش گفت: ۹۶ هزار و ۱۳۷ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۱ هزار و ۹۴۱ نفر واجد شرایط اولیه بودند و ساخت ۱۹ هزار واحد مسکونی در استان زنجان آغاز شده و ۱۷ هزار مورد قرار داد منعقد شده است.

او ادامه داد: پروانه ساخت ۶ هزار واحد مسکونی صادر شده و ۱۵ هزار واحد مسکونی به مرحله اسکلت رسیده و آورده متقاضیان در پروژه نهضت ملی مسکن دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است و بیش از هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای این پروژه‌ها پرداخت شده است.

بیات منش گفت: أخیراً ۴۳ هزار نفر ثبت نامی جدید در طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان بوده که از این تعداد ۳۳ هزار نفر به دلایلی رد درخواست شده اند و در این خصوص زمین ۱۰ هزار واحد تأمین شده و برای دو هزار نفر پروژه تخصیص انجام شده و هشت هزار واحد هم نیاز به زمین دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی افزود: در استان زنجان بیش از ۱۵ هزار مجرد ثبت نام کرده اند و با پالایش‌های انجام شده و براساس اولویت این تعداد هم صاحب خانه می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.