صادرات غیرنفتی نقش موثری در توسعه اقتصادی دارد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: صادرات غیر نفتی جایگاه ویژه و نقش موثری در توسعه و شکوفایی اقتصادی کشور دارد.

طه سمیعی گفت: صادرات غیرنفتی در توسعه و شکوفایی اقتصادی کشور جایگاه ویژه‌ای داشته و ایفاگر نقش تلاشگران عرصه تجارت جهانی در توسعه صادرات غیرنفتی کشور است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: ارزش سهم صادرات استان کردستان از کل صادرات کشور ۷۹ دهم درصد است که باید تولیدکنندگان تلاش کنند، با تولید کالا‌های با کیفیت سهم خود را از این میزان بالا ببرند.

او به میزان صادرات از طریق مرز‌های استان کردستان در ۶ ماهه اول سال جاری اشاره کرد و افزود: در این مدت ۴۰۳ میلیون دلار معادل ۸۴۵ هزار تن انواع کالا صادر شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان به کالا‌های صادراتی اشاره کرد و ادامه داد: محصولاتی کشاورزی مانند هندوانه، گوجه فرنگی زراعی و گلخانه ای، تراکتور کشاورزی با قدرت بیش از ۱۱۰ قوه اسب بخار، بستنی و سایر محصولات صنعتی صادر شده است.

او با بیان اینکه عمده صادرات ایران به کشور عراق است، یادآور شد: علاوه بر کشور عراق، کشور‌های افغانستان، سوریه، روسیه و ارمنستان دیگر کشور‌های هدف صادرات کشور ایران هستند.

در تقویم روز شمار کشور ۲۹ مهر ماه به عنوان روز ملی صادرات نامگذاری شده است،

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار