پاداش پایان خدمت بسیاری از بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش از سال ۱۴۰۰ پرداخت نشده و این موضوع موجب گلایه این قشر شده است.

یکی از اولین موضوعاتی که پس از شنیدن نام معلمان به ذهن افراد خطور می‌کند، قداست و ارزش این شغل است.

در فرهنگ و آئین ما از معلمی به عنوان شغل انبیاء نام برده می‌شود و برای همین همیشه برای تمام مردم، معلمان و فرهنگیان از ارزش بالایی برخوردار هستند.

معلمان و فرهنگیان پس از خانواده مهمترین تاثیر را بر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان دارند و حضور آن‌ها حتی گاهی می‌تواند اهمیت بیشتری نسبت به خانواده‌ها داشته باشد.

به نظر می‌رسد این قشر پس از بازنشستگی باید با نا ملایمات دست و پنجه نرم کنند. یکی و شاید مهمترین مشکل بسیاری از فرهنگیان بازنشسته در شرایط فعلی، پرداخت نشدن پاداش پایان خدمت این افراد از سال ۱۴۰۰ است.

اکنون و پس از گذشت بیش از یک سال، پرداخت پاداش این افراد به مرحله اجرایی نرسیده است و هر چند وقت یک بار یکی از مسئولین از عملی شدن پرداخت حق تمامی این افراد خبر می دهد.

در همین خصوص و در هفته‌های اخیر بسیاری از نمایندگان مجلس انتقاداتی را به وزارت آموزش و پرورش درباره پرداخت نشدن پاداش فرهنگیان وارد کرده بودند.

البته یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش نیز اواسط مهر از تامین اعتبار بخشی از پاداش فرهنگیان خبر داد و گفت: برای پاداش پایان خدمت بازنشسته‌ها نیز صحبت‌هایی شده است و با هیئت دولت هم مطرح کرده ایم. امیدواریم کامل پرداخت شود و از همکاران به دلیل دیر شدن آن عذرخواهی می‌کنیم.

او گفت: ۲۰ درصد از پاداش فرهنگیان برای پرداخت به خزانه فرستاده شده است و بخش دیگر هم فرستاده خواهد شد.

صحبت‌های نوری در شرایطی مطرح شده اند که تا کنون ۲ هفته‌ای از زمان آن اظهارات گذشته، اما پرداختی انجام نشده است.

بازنشسته ها

چندی پیش رحیم ممبینی، معاون کل سازمان برنامه و بودجه در ارتباط با پرداخت نشدن پاداش بازنشستگان آموزش و پرورش در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: به طور کلی در تمامی دستگاه‌ها پرداخت پاداش پایان خدمت به امید خدا به زودی آغاز خواهد شد و مشکلات برطرف و پرداختی‌ها شروع خواهند شد.

او گفت: تحقق منابع، موضوع مهمی است. به دلیل آن که یکی از منابع مهم ما مالیات است که معمولا آن هم با توجه به فرآیند مالی کشور در نیمه دوم سال محقق می‌شود؛ حتما در سریعترین زمان ممکن مشکلات برطرف می‌شوند و پاداش پایان خدمت در دستگاه‌ها پرداخت خواهد شد.

تمامی قول‌هایی که در ماه‌های اخیر در رابطه با پرداخت پاداش بازنشستگان فرهنگی داده شده اند، اکنون و پس از گذشت بیش از یک ماه از پاییز ۱۴۰۱ عملی نشده اند. موضوعی که باعث اعتراض و گلایه بسیاری از بازنشستگان شده است.

اگر شما فرهنگی محترم نیز هنوز پاداش بازنشستگی خود را دریافت نکرده اید، در قسمت نظرات اظهارات خود را مطرح کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۳۶ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
پدرم فرهنگی و سی سال در مکتب اموزش و پرورش خدمت کرده و جانباز ۳۰ درصد هست
هزینه عمل کمر پدرم ۸۰ میلیون تومان است در تهران که ما هنوز منتظر این هستیم تا مبلغ ایشون واریز بشه و جراحی کنه
خدارو خوش نمیاد
هر روز این پول بی ارزش تر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
از خدا بترسید که آه مظلوم گریبان گیرتان خواهد شد بعد13 ماه 20 درصد البته حالا گفته اند 21 درصد .نمی دانم 1 درصد کجا رفته است.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۱۴ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
سلام، پولی که دولت بابت علی الحساب رتبه بندی به فرهنگیان داده همین پول پاداش پایان خدمت بوده، حالا داره بازنشسته ها رو سر می دونه، واقعا این رسمش هست، همه جای دنیا اینجوری به پیشکسوت و نیروی انسانی احترام می گذارند، خدایا جز تو پناهی نیست دراین آخر الزمان، تورم هم که روز به روز بدتر از دیروز
Iran (Islamic Republic of)
hosein
۲۳:۱۴ ۱۳ آبان ۱۴۰۱
با سلام، مشکل اصلی تورم وحشتناک هست چون این مبلغ روز به روز ارزشش داره کم میشه، یه زمانی به دست ما می رسد که هیچ فایده نداره، من جز خدا پناهی ندارم، ولی بعد سی سال رنج و زحمت خیلی ظلم هست، هر چند گوش شنوایی نیست،
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا خرمی سروستانی - فرهنگیان فارس
۱۲:۴۲ ۱۳ آبان ۱۴۰۱
بنده حدود ۲ سال هست و اوایل فروردین سال ۴۰۰ بازنشسته شده ام اما هنوز حتی همان ۲۰ درصد هم برایم اصلا و هرگز پرداخت نشده و حتی ۶ ماه حقوق آخرم برای سال ۹۹ هم برایم اشتباهی در دیون رفته و تاکنون اصلا و ابدا پرداخت نشده !!! خداشاهده بسیار شدید بدهکار و نیازمند و دادگاهی هستم .. لطفا به گوش مسوولین محترم حتما برسانید که طلبهایمان را با خسارات ۲ ساله بانکی آنها هرچه سریعتر و فورا پرداخت فرمایند. با احترام و سپاس
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۴۸ ۱۱ آبان ۱۴۰۱
سلام ۱۳ ماه بعد از بازنشستگی در هفته گذشته ۲۰ درصد ما در استان آذربایجان‌غربی واریز شد و منتظر ۸۰ درصد بقیه هستیم
و یک سئوال خدا وکیلی کادر وزارت آموزش وپرورش هم در آخر شهریور ۴۰۰باز نشسته شده اند واقعا دریافت نکرده اند واگر خیر این چه عدالتی که آنچه برای دیگران می خواهید برای خود نمی پسندید شما که از همه بیشتر این حدیث پیامبر ص را شنیده و خوانده اید
Iran (Islamic Republic of)
رضا بهرام
۲۲:۰۰ ۱۰ آبان ۱۴۰۱
باسلام.نه دولت نه مجلس سر سوزنی برای معلم به ویژه بازنشسته قایل نیستند.جناب وزیر آشکارا دروغ گفتند که: در جلسه دولت گفتم تمام پاداش یکجا پرداخت شود و کل طلب بازنشستگان به خزانه فرستاده شود...چطور انتظار دارند معلم اعتراض نکند.چطور میخواهند ما به شاگردان چیزی جز این وقایع بگوییم. من یک دکترمعلم هستم و مستاجرم.این چندرغاز برای رهن یک خانه ۵۰ متری کفایت میکند؟ فرزندان و نوه ها و بقیه بستگانم نباید ماهی یک بار سری بزنند به من؟ ۱۳ ماه انتظار برای وجهی که پس انداز خودمان بوده کم است؟ بعد۱۳ماه پرداخت۲۰ درصد؟؟ ستمی فراتر از این در این اوضاع افتضاح اقتصادی در کدام کشور سراغ دارید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۱۱ آبان ۱۴۰۱
فرمایشات شما کاملا متین ودرست
Iran (Islamic Republic of)
سید حسین بهنیا فرد
۲۱:۱۶ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
پس از یک سال و چند ماه باز گسستگی
۲۰/ در صد پاداش را داده اند که پیچ مشکلی با آن حل نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
بعد با همین اوصاف از معلم انتظار معجزه دارند وارزوی تحول اما آیا نمی فهمند که معلم را نه توانست ونه انگیزه پس یا عمدا اینگونه با معلم رفتار می کنند تا تیشه بر ریشه ی تعلیم و تربیت زنند ویا واقعا درگیر از مشکلات ومصیبت وبدبختی معلمین ندارند و نمی خواهند داشته باشند اما آیا به آثار خطرناک این تز هم اندیشیده اند وعواقبش را سنجیده یا فقط قصد دارند با وعده و وعید معلم را گول زده واز او بیگاری بکشند ؟!؟!؟!؟!!!؟!!
آخرین اخبار