وزیر بهداشت گفت: در نشست منطقه ای مدیترانه ای ایران در تمام شاخص ها با فاصله زیاد از کشورهای منطقه مدیترانه شرقی، برتر بودیم.

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت گفت: طرح مالیات بر سیگار را نتوانسته‌ایم به تصویب برسانیم. معتقدم که مجلس باید برای سیگار مالیات وضع کند. ۱۳ درصد از جانباختگان  ناشی از استعمال دخانیات است.

او گفت: در سازمان جهانی بهداشت از ایران در زمینه مبارزه با کرونا نام برده شد. زمانی ما ۵۰ هزار مراجعه، ۲۰ هزار بستری، هشت هزار بستری در آی سی یو و مرگ و میر روزانه بیش از ۷۰۰ نفر در بیمارستان ها را داشتیم.

او ادامه داد: در حال حاضر شش مرکز تولید واکسن در ایران در حال تولید هستند. تنها کشور تولید کننده واکسن در منطقه هستیم و همه این پیشرفت ها در حالی است که تحریم های ناجوانمردانه علیه ایران اعمال شده است. تا به امروز ۱۵۵ میلیون دز واکسن تزریق شده است. زمانی حتی یک دارو به ما نمی دادند.

او افزود: در حال حاضر ۵۵۰۰ پروژه نیمه تمام در حوزه سلامت کشور و ۴۶۰۰ طرح در اولویت ما هستند که عمدتا در مناطق محروم است. برخی از خانه های بهداشت اجاره ای هستند. اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی به ۹۸ درصد رسیده است و پیشنهاد داده ام که طرح پرونده الکترونیک سلامت را از بیماران صعب العلاج شروع کنیم.

او افزود: ارز ترجیحی برای دارو پرداخت می شد و با این کار ۴۰۰ میلیون نفر را در کشورهای مختلف تحت پوشش قرار می دادیم. طرح دارو رسان دانشگاه علوم پزشکی تهران به صورت پایلوت در حال انجام است. در نظام سلامت، پرستاران نیروهای زحمتکشی هستند. قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بعد از سالیان دراز در حال انجام است.

او گفت:‌ایران از رشد بالای جمعیت ۴ به یک درصد رسیده است. با پیام های غلط جمعیت ایران کاهش پیدا کرده است. الان ۴/۵ میلیون نابارور در ایران داریم. در بخش دولتی و خصوصی ۹۰ درصد هزینه ها رایگان است. تخمین ما این است که ۵۰۰ هزار تا یک میلیون فاقد بیمه در کشور هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.