فتنه گران رسانه ای، مغنیان بی کلنگ / قسمت اول

حکایت نجاری که یک شبه پزشک شد

جوانی اراکی که یک شبه پزشک شد و مرگش بیشتر از زنده بودنش خبرساز شد.

بعد از اینکه ربیع اله قربانی دادستان اراک با بیان نظر پزشکی قانونی کشته شدن سینا ملایری را تکذیب کرد رسانه‌های معاند او را که به نجاری اشتغال داشته را دانشجوی رشته پزشکی جازده اند تا همچنان بر آتش نا آرامی در کشور بدمند .

در سواد رسانه گام اول شک است و گام دوم تحقیق و بررسی و اگر به درستی مطلب پی بردیم آنوقت مطلب را بازنشر کنیم و زود باوری از آفات فضای مجازی است.

باشگاه خبرنگاران جوان استان مرکزی در نظر دارد با سلسله مطالبی با عنوان" فتنه گران رسانه ای، مغنیان بی کلنگ" در حد بضاعت مخاطبان را از نیرنگ‌های رسانه‌های معاند که این روز‌ها فراوان شده تا ایران را به دست ایرانیان به زانو درآورند آگاه کند.

فتنه گران رسانه‌ای از قبیل بی بی سی انگلیسی و ایران اینترنشنال سعودی و... بعد از جنایت تروریستی تکفیری حرم شاهچراغ که منجر به شهادت و زخمی شدن ۳۶ زائر بی دفاع فرزند امام موسی کاظم علیه السلام در شیراز شد ابتدا با جمله "کار خودشونه " این جنایت را به جمهوری اسلامی ایران نسبت دادند، اما پس از اینکه داعش در رسانه‌های بین المللی مسئولیت این جنایت را بر عهده گرفت با خدعه‌ای دیگر شایعه کردند که خودشان از قبل خبر داشتند.

سریال امام علی (ع) از جمله سریال‌هایی است که بر اساس مستندات تاریخی ساخته شده است و روایت زمان امیرالمومنین علیه السلام به گونه‌ای است که انگار قسمت‌ها یا دیالوگ‌های این سریال برای زمان حال حاضر جامعه ما ساخته شده است.

پس از اینکه با درایت حضرت علی (ع) سپاهیان حضرت بر آبراه صفین مسلط شده و دست برتر را نسبت به سپاه معاویه داشتند، عمروعاص دست به کار شده و به خدعه متوسل شد، او به معاویه گفت قصد دارم با چند طبل و یک تکه پوست (نامه با موضوع شایعه تغییر بستر فرات) به جنگ مالک اشتر رفته و سپاه علی (ع) را فراری دهم اگر نشد که چیزی جز یک تکه پوست از دست نداده ایم.

عمروعاص با امید به جهل سپاهیان حضرت علی (ع) نامه‌ای با موضوع شایعه تغییر بستر فرات در میان سپاه کوفی پرتاب کرد و کوفیان را به توهم وا داشت که شامیان قصد دارند شبانگاه با مغنیان زبده بستر فرات را تغییر دهند و سپاه کوفی را در سیل غرق کنند.

سپس خود و چند طبال با دمامه (طبل‌های عربی) شروع به طبل زدن کرد و سپاهیان حضرت علی (ع) با تصور اینکه صدای طبل‌ها صدای کلنگ است پا به فرار گذاشتند و هرچه مالک اشتر به آن‌ها گفت برگردید این خدعه عمرعاص است و هرکه نامه شایعه را فرستاده صدایش را هم تولید کرده است گفتند صدای کلنگ‌ها را نمی‌شنوی و با فرار کوفیان حضرت علی (ع) مجبور به عقب نشینی شد.

بدین ترتیب سپاهیان حضرت علی (ع) آبراه صفین را از دست دادن و دشمن بر این آبراه مسلط شد و آب را بر سپاهیان حضرت بست، اما پشیمانی دیگر سودی نداشت.

عمرو عاص که روی جهل کوفیان حساب کرده بود در سریال امام علی (ع) پس از کارگر شدن مکرش دیالوگ ماندگار خسته نباشید "مغنیان بی کلنگ" را به کار برد درست مانند زمان حاضر که فتنه گران رسانه‌ای از قبیل بی بی سی انگلیسی و ایران اینترنشنال سعودی و... با تکیه بر جهل عده‌ای با مکر و فریب و هژمونی رسانه‌ای و دیکتاتوری دروغ بر آتش اغتشاشات می‌دمند تا بلکه بتوانند ایران به دست ایرانیان را به زانو درآورند.

حدود ۳ روز پیش جسم بی جان جوان ۳۸ ساله اهل و ساکن اراک است در کنار ساختمانی نیمه کاره در مکانی نزدیک به محل زندگی اش در اراک پیدا شد.

همسایگان با دیدن او فهمیدند او سینا ملایری همان جوانی است که در یک کارگاه نجاری مشغول فعالیت بوده  و با تماس با اورژانس این حادثه را اطلاع دادند.

 پزشکی قانونی در بررسی اولیه هیچ گونه آثار خونریزی مغزی، ضربه، جراحت و شکستگی در اندام متوفی مشاهده نمی‌کند و اعلام می‌کند علت اصلی فوت را پس از اعلام نتیجه نهایی آزمایش سم شناسی، به وسیله پزشکی قانونی استان مرکزی، اطلاع‌رسانی می‌شود.

اما با وجود این که شهر اراک چند روزی است روی آرامش به خود می‌بیند و دیگر از سرو صدای اغتاشاشات خبری نیست شبکه‌های معاند شایعه می‌کنند او در اغتشاشات کشته شده است.

بعد از اینکه ربیع اله قربانی دادستان اراک با بیان نظر پزشکی قانونی کشته شدن سینا ملایری را تکذیب کرد رسانه‌های معاند او را که به نجاری اشتغال داشته را دانشجوی رشته پزشکی جازده اند تا همچنان بر آتش نا آرامی در کشور بدمند .

علاوه بر تاکید دوستان و همسایگان سینا ملایری بر نجار بودن او و اینکه او دانشجوی پزشکی نبوده، صفحه شخصی اش با تصاویر لوازم چوبی بدون حتی یک اظهار نظر دانشجویی و یا پزشکی گواه بر دروغ گویی شبکه‌های معاند است.

هرچند دروغ موضوعی است که دوام ندارد، اما رسانه‌های معاند آن را برای انگیزش و هیجان و التهاب جامعه می‌سازند تا سوار بر موج افکار عمومی به مقصودشان برسند.

اما نکته قابل تامل اینکه در سواد رسانه اولین گام شک است و گام بعدی تامل و جستجو است و زود باوری از آفات فضای مجازی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.