معاون راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی و مرمت بازار تاریخی اردبیل اختصاص یافته است.

محمد زارع حسین‌زاده گفت: بازار تاریخی و سنتی اردبیل در کنار ارزش و جایگاه تجاری و اقتصادی، از آثار و ابنیه‌های تاریخی و فرهنگی با اصالت اردبیل است که نیاز به مرمت داشته و ما این کار را به سرعت شروع کردیم.

معاون راه و شهرسازی استان اردبیل می گوید: در رسته‌های مختلف از «زنجیرلو» گرفته تا «اونچی میدان» و سایر رسته‌ها کار مرمت و بازسازی با حفظ هویت فرهنگی و تاریخی شروع شده و این کار مانع از ادامه تخریب و روند نابسامان این مجموعه تاریخی می‌شود.

به گفته او، در چهار رسته بازار تاریخی اردبیل عملیات بازسازی و مرمت بعد از مطالعات فنی و عمرانی در حال انجام است که در «زنجیرلو» و «اونچی میدان» کار در مراحل پایانی است و در سرای «برنج‌فروشان» و «پنبه‌فروشان» نیز عملیات مرمت و بازسازی به سرعت انجام می‌شود.

حسین‌زاده گفت: در بازدید مکرری که مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی انجام داده، برای تکمیل و سرعت دادن به این پروژه‌ها ۱۶ میلیارد تومان اختصاص یافته که هشت میلیارد تومان به رسته «زنجیرلو» و همچنین «اونچی میدان» اختصاص یافته و مابقی نیز برای ۲ مجموعه و رسته تاریخی اختصاص می‌یابد.

او در ادامه می گوید: به زودی هشت میلیارد تومان برای مرمت و بازسازی ۲ رسته دیگر اختصاص می‌یابد تا با انعقاد قرارداد عملیات اجرایی در این بخش سرعت بیشتری بگیرد.

به گفته حسین زاده، وزارت راه و شهرسازی در استان اردبیل به تعهدات خود به صورت کامل عمل کرده و شرکت بازآفرینی نیز با تخصیص منابع مورد نیاز به بازسازی و مرمت این مجموعه اقتصادی، فرهنگی و تاریخی کمک می‌کند.

معاون راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با همکاری میراث فرهنگی تلاش بر این است تا شرایط مطلوبی را در مرمت و بازسازی این مجموعه‌ها شاهد باشیم که قطعاً در سایر بخش‌های فرسوده و در حال فروریختن این مجموعه تاریخی عملیات بهسازی به انجام می‌رسد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.