تعدادی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه اصفهان با انتشار بیانیه ای اعلام کردند:دانشگاه محلی برای کسب علم و فضیلت، بیان اندیشه‌ها و شکل گرفتن گفت‌وگوی نخبگانی است.

در بیانیه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه اصفهان که امروز منتشر شد با اشاره به ناآرامی‌های ناشی از فضاسازی معاندین، آمده است: " همانطور که در وقایع سطح شهر، معاندین با ایجاد تخریب و آشوب، مخل نظم و امنیت جانی و روانی جامعه شدند، در دانشگاه هم عده‌ای دانشجونما ضمن هنجارشکنی، تخریب و فحاشی، باعث سلب امنیت و آرامش سایر دانشجویان شده‌اند".

در ادامه این بیانیه آمده است: " دانشگاه محلی برای کسب علم و فضیلت، بیان اندیشه‌ها و شکل گرفتن گفت‌وگوی نخبگانی است و اعتراض دانشجو نیز می‌بایست در چارچوب قوانین و با رعایت ادب و حرمت دانشگاه باشد.

دراین بیانیه افزوده شده که کسانی که از حقوق و آزادی حرف می‌زنند، براساس کدام حق و قانون فضای علمی و فرهنگی دانشگاه را با انجام اعمال حرمت‌شکنانه و منافی اخلاق، بر هم زده و به سمت بی‌نظمی و آشوب می‌کشند و به حقوق دانشجویانی که خواستار تحصیل و آرامش در محیط دانشگاه هستند، تعرض می‌کنند، چگونه کسانی که خود را دانشجو و مدافع آزادی می‌دانند، اینگونه زبان به فحاشی و بی‌احترامی به سایرین می‌گشایند".

در بیانیه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه اصفهان تصریح شده است: " حتی اگر قوانین دانشگاه را هم کنار بگذاریم، آیا حداقل شرط دموکراسی و آزادی‌خواهی مورد ادعای معترضان، احترام به خواست اکثریت دانشجویانی نیست که برای تحصیل علم به دانشگاه آمده‌اند، با کدام قاعده‌ای می‌توان پذیرفت در دانشگاهی با قریب ۲۰ هزار دانشجو و هیات علمی، تعدادی محدود برای کل دانشگاه و دانشجویان تصمیم بگیرند، روزی برگزاری کلاس‌ها را تحریم نمایند و روزی دیگر تصمیم بگیرند اقدام به بی‌هنجاری و بی نظمی در سالن پذیرایی "اختران بی نشان" که مزین به نام مبارک شهدای عزیز است، بکنند، این تحمیل نظر اقلیت بر اکثریت و شکستن مکرر حریم قانون، اگر استبداد و دیکتاتوری نیست، چیست".

در ادامه بیانیه مذکور آمده است: " در این فضای ناآرام، عموم دانشجویان از اساتید و مسئولان دانشگاه توقع دارند براساس قانون و با جدیت با حرمت‌شکنان برخورد کنند تا حریم مقدس دانشگاه حفظ شود، ولی متاسفانه تا امروز استادان و مسئولان که در امور آموزشیِ کلاس‌هایشان صحبت از اجرای قانون می‌کنند و در سخنان و بیانیه‌هایشان از اصل اعتراض حمایت کرده و آن را مطابق قانون می‌دانند، در رابطه با این حرکات غیرقانونی و غیر اخلاقی به صورت منفعلانه عمل کرده و حتی کوچک‌ترین واکنشی نشان نداده‌اند که همین هم باعث به وجود آمدن چنین فضایی در دانشگاه شده است؛ نمی‌شود در امور آموزشی صحبت از قانون کرد لکن در امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با سکوت و عدم واکنش از بی‌قانونی حمایت کرد".

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه اصفهان در این بیانیه با محکوم کردن حرمت‌شکنی‌ها از استادان و مسوولان این دانشگاه درخواست کردند که " با توجه به اینکه دانشجویان، خواهان یک فضای آرام برای تحصیل هستند، در چارچوب قوانین دانشگاه با برهم زنندگان نظم و آرامش دانشجویان برخورد سخت و جدی نمایند".
بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان، جامعه اسلامی دانشگاه‌های اصفهان و علوم‌پزشکی و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان امضاکنندگان این بیانیه هستند.

لازم است به ذکر است که دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان باهم در یک مجموعه آموزشی در محدوده میدان آزادی (دروازه شیراز) و خیابان هزار جریب مستقر هستند.

دانشگاه اصفهان حدود ۱۷ هزار دانشجو و ۶۶۰ عضو هیات علمی و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز حدود ۱۰ هزار دانشجو و یکهزار عضو هیات علمی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.