معاون جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از برگزاری دوره دو روزه توان افزایی و بازآموزی مباحث جستجو و نجات در حوادث حمل و نقل در آبگرم معدنی شهرستان فردوس خبر داد.

 حسینی معاون جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در حاشیه دوره توان افزایی و بازآموزی مباحث جستجو و نجات در حوادث حمل و نقل ویژه نجاتگران و مسئولین آموزش، گفت: دوره بازآموزی مسئولین آموزش و نجاتگران جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در شهرستان فردوس با هدف افزایش توان و بازآموزی مطالب و مباحث جستجو و نجات در جاده برگزار شده است.

او با بیان اینکه این دوره برای تیم‌هایی که در پایگاه‌های جمعیت هلال احمر فعالیت دارند جهت یادگیری بیشتر و به مناسبت هفته پدافند غیرعامل برگزار شده است، افزود: تعداد ۱۰۰ نفر از نجاتگران در این دوره ۲ روزه شرکت کرده اند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این دوره تحت نظارت مربیان مجرب کشوری و با تجهیزات جستجو و نجات در جاده برگزار شده است، تصریح کرد: شرکت کنندگان تمامی آموزش‌ها را به صورت عملی بر روی ماشین‌های اسقاطی انجام می‌دهند تا بتوانند در صحنه‌های حادثه به خوبی نقش ایفا کنند.

حسینی ادامه داد: روش‌های جستجو و نجات، ارزیابی صحنه تصادف، ارزیابی خودرو، ارزیابی مصدوم، تثبیت صحنه تصادف، تثبیت خودرو، رهاسازی و خارج کردن مصدوم از اهم مباحث آموزشی در این دوره است.

گفتنی است برگزاری نشست مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با مسئولین آموزش سطح استان و تجلیل از خدمات آقای سید حسین لاژوردی رئیس اسبق و پیشکسوت جمعیت هلال احمر شهرستان فردوس از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.