نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: دشمن ایران را مانع سلطه طلبی خود می‌داند و به دنبال متوقف کردن کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در خطبه‌های نمازجمعه امروز گفت: مراقب باشید با دعوت رسانه‌های دشمن برای اعتراض نیایید و دشمن شما را مدیریت نکند.

او گفت: بترسید که دشمن شما را به درد خود گرفتار کند، در جامعه امروز شعار‌هایی تحت عنوان فمنیستی مطرح می‌شود، سرمنشاء و بنیان تمدن غربی بر انکار معنویت است.

شعبانی‌موثقی می‌گوید: آن آزادی که غرب از آن دم می‌زند به معنای بی بندوباری است، زن را به ابزار جنسی و اقتصادی تبدیل کرده، مراقب باشید تحرک شما ناشی از دعوت شیطان نباشد، دشمن شما را دعوت به تحرک نکند.

امام جمعه همدان از جوانان درخواست کرد که آمار ظلم و جفا‌ها به زن را در جوامع غربی مطالعه کنند و ابزار دست دشمن نشوند و بدانند دشمن درصدد است فضایل اخلاقی و حکمت را از ما بگیرد.

او گفت: باید وارد میدان گفتگو شویم، ثمره آشوب‌ها در روز‌های اخیر چه بوده؟ چه دستاوردی داشته جز اینکه بستر ناامنی ایجاد کرده و به مشکلات اقتصادی دامن زده و دشمن دنبال آن است، دولت به مسائل جزئی درگیر شود.

شعبانی‌موثقی با اشاره به حادثه اندوه‌بار شهادت جمعی از هموطنان در حرم احمدبن موسی (ع) گفت: برای ما فرقی ندارد فردی که شهید می‌شود اهل سنت است یا شیعه، با حجاب است یا بی حجاب، دشمن افراد را تفکیک نمی‌کند، همه را به تیر می‌بندد.

او می‌گوید: دشمن نیاز به آشوب‌ها دارد نه برای کمک به کشور ما، ایران سابقه تمدنی بزرگی دارد، دشمن بداند این کشور سابقه این مسائل را زیاد دارد به طوریکه ۱۷ هزار شهید ترور دارد، زمانی در خیابان‌های تهران افراد انقلابی را می‌زدند، اما امروز ایران اسلامی درخت تنومندی است.

او همچنین با گلایه‌مندی از سکوت عده‌ای از خواص گفت: در حوادث اخیر از سکوت عده‌ای گله دارم، این‌ها که مدعی حقوق بشر بودند، سکوت کرده‌اند، آیا آن‌ها که در شیراز به شهادت رسیدند حق بشری ندارند؟ برخی وقتی حرف می‌زنند که دشمن و جبهه نفاق را تقویت کنند و چقدر کودکانه است که می‌گویند "کار خودشان است"!

شعبانی‌موثقی ضمن تشکر از علمای اهل سنت که همراه با عموم مردم این تحرکات را محکوم کردند، با بیان اینکه مشروعیت مسئولان در اجرای حدود الهی است، گفت: باید با جوانی که دغدغه، ابهام و سوال درباره آینده دارد مدارا کرد، اما با کسی که تهدید می‌کند، به اماکن مقدس حمله می‌کند و خشونت تولید می‌کند، نباید مدارا کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت:اگر کسی که مفسد اقتصادی است در میدان شهر اعدام می‌شد سوال این جوانان پاسخ داده می‌شد، امثال علی نظری به شهادت نمی‌رسیدند، اما با کسانی که اهل آشوب، ناامنی و خشونت هستند مدارا شود، کشور ناامن می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.