نمایندگی ایران در سازمان ملل ضمن محکومیت تلاش آمریکا برای برگزاری نشست شورای امنیت علیه کشورمان، تاکید کرد که واشنگتن خود ناقض قوانین جهانی است.

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در واکنش به اخبار منتشره مبنی بر تلاش آمریکا برای برگزاری نشست غیر رسمی شورای امنیت این سازمان در خصوص مسائل داخلی ایران تاکید کرد، با توجه به ریاکاری، استفاده از استاندارد دوگانه و اعمال گزینشی حقوق بشر، ادعا‌های آمریکا در حمایت از زنان ایرانی را فریبنده و فاقد حسن نیت می‌دانیم.

نمایندگی کشورمان خاطر نشان کرد: «براساس گزارش جامعه اطلاعاتی ایران، آمریکا متهم ردیف اول اغتشاشات است. ایالات متحده و متحدانش به طور مداوم از چنین بستری (سازمان ملل) برای پیشبرد برنامه سیاسی خود حتی به قیمت نقض قوانین بین المللی و منشور ملل متحد سوء استفاده کرده‌اند».

شایان ذکر است، خبرگزاری رویترز بخش مربوط به ارزیابی جامعه اطلاعاتی کشورمان از نقش آمریکا در اغتشاشات اخیر که به  جوابیه نمایندگی ایران الحاق شد را حذف کرده است. در ادامه سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا در ارتباط با اتفاقات این روز‌های کشورمان، واشنگتن در تلاش است برای آن چه جلوگیری از خاموش شدن آتش اغتشاشات در ایران عنوان شده در یک جلسه غیررسمی شورای امنیت تحولات اخیر ایران را مورد بررسی قرار دهد.

 به نقل از رویترز، آمریکا قصد دارد هفته آینده توجه سازمان ملل را به سمت «اعتراضات در ایران» معطوف کند. آمریکا و آلبانی چهارشنبه هفته آینده یک همایش غیررسمی در خصوص این موضوع برگزار خواهند کرد. آمریکایی‌ها مدعی‌اند که در نشست مذکور، سرکوب مستمر زنان و دختران و اعضای گروه‌های قومیتی و مذهبی در ایران برجسته خواهد شد. آمریکا در حالی قصد دارد تا وضعیت حقوق بشر در ایران را بررسی کند که به استناد منابع همین کشور شمار زیادی از شهروندان این کشور هر روز و هر هفته بر اثر خشونت پلیس و استفاده بیجا از اسلحه جان خود را از دست می‌دهند. 

در بیانیه مشترک نهادهای امنیتی هم به درستی اشاره شد که آمریکا مسئله حقوق بشر را به یک ابزار سیاسی برای پیش‌برد اهداف خود تبدیل کرده است. مثلا در همین چند سال دو نمونه نقض فاحش حقوق بشر رخ داد که در هر دو مورد آمریکا به راحتی از کنار آن گذشت. در حالی که اگر چنین رویدادی در ایران رخ داده بود، جمهوری اسلامی تحت  شدیدترین حملات رسانه‌ها خارجی و تحریم‌ها قرار می‌گرفت. ترور شیرین ابوعاقله خبرنگار مشهور جهان عرب که به ضرب گلوله مستقیم صهیونیست‌ها جان سپرد و آب از آب هم تکان نخورد. و مورد بعدی حذف فیزیکی جمال خاشقجی منتقد آل سعود بود، بن‌سلمان این منتقد خود را کُشت با اره تکه‌تکه کردو بعد آن را سوزاند، در جریان این پرونده هم آمریکا دست روی دست گذاشت و فقط نظاره کرد. بنابر همین شواهد است که همواره تصریح می‌شود معیارهای حقوق‌بشری آمریکا دوگانه است و تنها ابزاری با اعمال فشار است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
آمریکا جنایتکار از سال 1945 تاکنون به همراه اروپا جنایتکار از سازمان ملل استفاده سیاسی می‌کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
مگه بیش ازراین انتظار دارید از آمریکا و دست نشانده هایش شما هم برو قوی شو کر راحت جان طلبی که ضعیف پامال است عنریکا با خون و وروتهای کشور های دیگه به قدرت رسیده و شما دست روی پای خو بگذار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
در این که سازمان ملل چندین دهه است که گاو شیرده آمریکاست شکی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
سازمان ملل جرم و جنابت صدها ملیون نفری امریکا را ببیند امریکا در جایگاهی نیست که بخواهد برای ایران از حقوق بشر بگوید پلیس قاتل خودش را با پلیسهای مظلوم ما ایرانیان مقایسه کنید
-
امیر
۱۰:۰۴ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
سلام اینترنت ملی شده ؟
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۰۹:۴۳ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
باید هزینه آمریکا و اسرائیل در منطقه به شدت افزایش یابد و به إزای هر شهید از ایرانیان، حداقل 14 مزدور و تروریست آمریکایی و صهیونیستی به هلاکت برسد تا بدانند زمان بزن در رو به اتمام رسیده است. اگر کارهای رسانه ای هزینه بر نباشد هر روز یک چیزی را علم خواهند کرد و در آن خواهند دمید. الان آتش بس در یمن به اتمام رسیده و بهترین فرصت برای انتاقمگیری از عربستان و امارات است. بحرین هم باید هزینه لازم را بدهد و تمامی پایگاه های و تجهیزات آمریکایی در منطقه باید نا امن شوند اسرائیل هم با چند کشور در جنوب در ارتباط است که باید از همین ارتباطات بیشترین هزینه را گرفت.
آخرین اخبار