معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از تصویب طرح جامع سامان در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور خبر داد.

صغری محمدعلیزاده از تصویب طرح جامع سامان در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور خبر داد و گفت: طرح جامع شهر سامان پیش از این در جلسات استانی کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری مطرح و مصوب شده بود.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: در این طرح با افق ۱۴۱۰، مساحت محدوده و حریم پیشنهادی شهر سامان به ترتیب ۵۰۱ هکتار و ۲ هزار و ۱۲۱ هکتار لحاظ شده در حالی که این میزان در طرح سال ۱۳۹۵ به ترتیب ۴۳۱ و یک‌هزار و ۵۶۸ هکتار بوده است.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به جمعیت شهر سامان بر اساس آمار سال ۱۳۹۵ که ۱۴ هزار و ۱۹۲ نفر بوده است جمعیت پیشنهادی در طرح جدید را با نرخ رشد ۲ درصد، ۱۸ هزار و ۴۰۶ نفر عنوان کرد.

محمدعلیزاده گفت: مساحت بافت فرسوده مصوب نیز در طرح جامع سامان ۴۳ هکتار برآورد شده است.

وی با اشاره به هدف تصویب طرح جامع در هر شهری، ادامه داد: طرح جامع سندی است در دست شهردار که در مدیریت شهری لحاظ می‌شود و با توجه به افزایش جمعیت برنامه‌ریزی می‌کنند که چقدر زمین نیاز دارند تا به محدوده الحاق و یا برای زمین‌های داخل محدوده برنامه‌ریزی شود و ضوابط جدید را جایگزین کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار