ضرورت پرداخت تسهیلات کم بهره بانک‌های عامل به قشر محروم در چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:بانک‌های عامل استان باید به قشر محروم تسهیلات بلاعوض یا با بهره کم پرداخت کنند تا آنان بتوانند با مهارت‌هایی که فراگرفته اند اشتغال ایجاد نمایند.

غلامعلی حیدری در دهمین نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مستقر در چهارمحال و بختیاری گفت: تمامی مدیران دستگاه اجرایی استان باید اقدامات خود را به گونه‌ای ساماندهی نمایند که در نهایت منجر به ایجاد اشتغال برای نسل جوان شود.

وی افزود: حمایت از طرح‌های نوآورانه جوانان، شناسایی طرح‌های نیمه تمام در استان و فعال کردن آن‌ها و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال در چهارمحال و بختیاری از جمله اقداماتی است که در کاهش نرخ بیکاری در استان نتیجه بخش خواهد بود.

حیدری اضافه کرد: در دولت سیزدهم نرخ بیکاری در استان از رتبه دوم به ۱۲ کاهش یافته است.


بیشتر بخوانید


وی اظهار داشت: به صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری امسال، ۲۴۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

حیدری گفت: از مدیران دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود تا به طور مستمر از تمامی شعبه‌های شهرستانی خود بازدید به عمل آوردند تا ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آن دستگاه نمایان شود.

وی تصریح کرد: تسهیلات اشتغالزایی باید به موقع به متقاضیان پرداخت شود.

حیدری بیان کرد: به منظور تکمیل و بهره برداری از مراکز بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری باید پیگیری‌های لازم صورت بگیرد.

وی افزود: همانطور که در روز‌های قطعی آب کاری که در شش ماه انجام می‌شد با همت جهادی صورت گرفت باید در زمینه اشتغال استان نیز با همت مدیران مشکلات موجود برطرف شود تا استانی توسعه یافته داشته باشیم.

حیدری اضافه کرد: توسعه و گسترش چتر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر باید در استان صورت بگیرد تا همه افراد به طور عادلانه از این بیمه بهره‌مند شوند.

وی اظهار داشت: باید ظرفیت رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها را برای تشریح اقدامات مختلف صندوق بیمه اجتماعی مورد توجه قرار داد تا همه افراد جامعه در این صندق، جذب شوند و این فرهنگ سازی باید صورت بگیرد.

حیدری تصریح کرد: باید درآمدزایی از طریق ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی در بین جوانان صورت پذیرد.

وی گفت: درهمین راستا دستگاه‌های مختلف با آموزش و پرورش استان تفاهم نامه‌هایی را امضا نمایند تا در کنار ارائه آموزش به دانش آموزان، آنان حرفه‌هایی را فراگیرند.

حیدری بیان کرد: پیگیری دغدغه‌ها و مطالبات بازنشستگان در همه دستگاه‌ها و تکریم سالمندان در استان ضروری است.

وی افزود: بانک‌های عامل استان باید به قشر محروم جامعه تسهیلات بلاعوض یا با بهره کم پرداخت کنند تا آنان بتوانند با مهارت‌هایی که فراگرفته اند اشتغال ایجاد نمایند.

حیدری اضافه کرد: به روز رسانی خدمات درمانی در مراکز بیمارستانی و همچنین گسترش این خدمات در مناطق محروم استان ضروری است.

وی با اشاره به ضرورت رفع دغدغه‌های مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: سطح خدمات رسانی به معلولان و اقشار آسیب پذیر چهارمحال و بختیاری باید ارتقا یابد.

حیدری تصریح کرد: توسعه بخش تعاون در استان و ایجاد روحیه تعاون در بین مردم از طریق فرهنگ سازی مناسب باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

وی افزود: مسئولان دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری باید مصوبات سفر رئیس جمهور به استان را از طریق وزارت خانه‌های مربوط به خود پیگیری نمایند.

حیدری ادامه داد: از طریق جذب سرمایه گذاران بش‌های خصوصی و دولتی در چهارمحال و بختیاری می‌توان نرخ بیکاری در استان را به حداقل رساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار