باغ بیرم آباد کرمان رخ می نماید

در جریان سفر وزیر میراث فرهنگی و گردشگری به کرمان مطرح شد؛ درهای باغ تاریخی بیرم آباد برای عموم مردم باز می شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری  در ادامه سفر خود به کرمان با همراهی استاندار و جمعی از مسئولین استان از باغ بیرم آباد کرمان بازدید کرد.

 باغ بیرم آباد یکی از باغ‌های  تاریخی شهر کرمان است که در شرق شهر کرمان و در جوار بنای تاریخی تخت درگاه قلی بیگ قرار دارد، توسط بیرام بیگ افشار ساخته شده‌است .

قدمت این باغ بیش از چهار قرن است و ۴.۵ هکتار وسعت دارد و بر اساس وقف انجام شده در زمان قاجاریه توسط  فرزندان قلی بیگ به آستان قدس رضوی واگذار شده‌است.

شفیعی معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در حاشیه این بازدید گفت: هنوز کاربری خاصی برای این مجموعه تعریف  نشده، اما اصرار میراث بر این است که کاربری آن به‌گونه‌ای باشد که بازدید برای عموم آزاد باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز دراین بازدید گفت: با کشیدن حصار در قسمت‌های در حال مرمت، می‌تواند شرایطی را فراهم کرد که از مردم بتوانند از این مجموعه زیبا و تاربخی در شهر کرمان بازدید کنند.

او در پاسخ به این مطلب که آستان قدس اجازه بازدید نمی‌دهد، گفت: شخصا با آستان قدس رضوی مذاکره خواهم کرد تا درب‌های این مجموعه به روی عموم باز شود.

به اعتقاد ضرغامی، مرمت این بنا یک مزیت گردشگری ویژه برای شهر کرمان به همراه خواهد داشت و دانش آموزان و دانشجویان مشتاق دیدن نحوه مرمت این بنای تاریخی و آموزش هستند.

برچسب ها: آستان قدس رضوی ، باغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار