سخنگوی آبفای اصفهان:

مشکلی در تامین آب آشامیدنی اصفهان نداریم

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: برغم کاهش ذخیره سد زاینده رود، مشکلی در تامین آب آشامیدنی مردم استان اصفهان تا پیش از زمان آغاز بارش‌ها نداریم.

مجید مختاری با تکذیب مطلب مُنتسب به وی مبنی بر اینکه ذخیره آب سد زاینده‌رود در وضعیت بحرانی است و تنها تا اوایل دی امسال کفاف تامین آب آشامیدنی اصفهان را می‌دهد، تاکید کرد: مردم نگران نباشند، زیرا تا زمان آغاز بارش‌ها، مشکلی در تامین آب آشامیدنی استان نخواهیم داشت.

او در باره کیفیت آب آشامیدنی استان نیز تصریح کرد: خط قرمز ما، حفظ کیفیت آب تولیدی است و نظارت و پایش مورد نیاز نیز در این زمینه انجام می‌شود.

بر اساس اعلام شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، ذخیره فعلی سد زاینده‌رود به عنوان اصلی‌ترین منبع تامین آب  استان، حدود ۱۳۷ میلیون متر مکعب و میزان پُرشدگی سد ۱۱ درصد است.

زاینده‌رود که نقش اصلی و مؤثری در پایداری محیط زیست، تأمین آب آشامیدنی، رونق کشاورزی و اقتصاد منطقه مرکزی و هستی تالاب گاوخونی داشته، در دهه‌های اخیر بدلیل برداشت غیرقانونی در بالادست، انتقال آب به حوضه دیگر، تراکم جمعیت و تا حدودی کاهش نسبی بارندگی‌ها، به یک رودخانه با جریان دوره‌ای، تبدیل و در پایین دست در فصول گرم بویژه تابستان با خشکی مواجه شده است.

سد زاینده‌رود به عنوان تامین کننده آب آشامیدنی، محیط زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران، در سال ۱۳۴۹ بهره‌برداری شد.

این سد قوسی شکل در۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار