پیری گفت: به قول سردار جلالی، امروزه جنگ‌ها به صورت سایبری شده و همه کشور‌ها سعی کردند پدافند غیر عامل را داشته باشند.

عباس پیری، تهیه کننده برنامه «صبح صلابت» شبکه رادیویی ایران پایدار گفت: این برنامه از روز سوم آبان به صورت میدانی با پخش گفت‌وگوی رسمی سردار جلالی به روی آنتن رفت. «صبح صلابت» هر روز از سالن آمفی تئاتر پدافند غیر عامل با حضور کارشناسان و نخبگان این حوزه به صورت زنده پخش می‌شود.

پیری درباره ماموریت و هدفی که «صبح صلابت» دارد، ادامه داد: پدافند غیر عامل یک پدیده جدید در ایران اسلامی است. این سازمان به صورت رسمی در سال ۱۳۸۲ افتتاح شد و کار خود را آغاز کرد. با توجه به پیشرفت‌هایی که روز به روز در ایران و دیگر کشور‌ها انجام می‌شود، باید نقش پدافند غیر عامل را بیشتر برای مردم توضیح داد که این موضوع یکی از وظایف رسانه‌ها محسوب می‌شود.

این تهیه‌کننده به سخنان سردار جلالی، رئیس پدافند غیر عامل ایران اشاره کرد و گفت: به قول سردار جلالی، امروزه جنگ‌ها به صورت سایبری شده، به همین دلیل همه کشور‌ها سعی کردند این پدافند را داشته باشند، قبل از اینکه دشمن بتواند نفوذ کند. امنیت غذایی، پدافند جمعیت، پدافند سایبری و ... جزو تاکتیک‌هایی است که پدافند غیرعامل برگزار می‌کند تا بتوانیم در برابر تهدیدات دشمن از خود دفاع کنیم. 

این تهیه‌کننده با سابقه برنامه‌های رادیویی توضیح داد: رسانه‌ها باید هر روز نقش پدافند غیر عامل را برای مردم   روشن کنند. همانطور که در قدیم و در زمان جنگ پناهگاه در خانه‌ها و مدارس درست کردیم که اگر خدای ناکرده بمباران شد، بتوانیم در آن پناهگاه‌ها جان خودمان را نجات بدهیم، پدافند غیر عامل هم یعنی همین. یعنی بتوانیم پناهگاهی برای خودمان درست کنیم، قبل از اینکه به ما حمله شود. حمله امروز حمله صورت هوایی نیست بلکه حمله همه جانبه‌ای است که باید در همه بخش‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌ها  پدافند غیر عامل وجود داشته باشد تا در مقابل دشمن از ما دفاع کند. 

«صبح صلابت» با اجرای مجید عسگری، نویسندگی نازنینی، هماهنگی بابک شکری و صدابرداری علی خلیل‌پور از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح از فرکانس۹۵/۵ مگاهرتز بر روی آنتن می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار