کارشناسان پلیس فتای استان هرمزگان باند خانوادگی کلاهبرداری با شگرد رهن و اجاره منزل با بیش از ۲۰۰ شاکی را شناسایی و متلاشی کردند.

سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت:در پی مراجعه و اعلام شکایت احدی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه فرزندش در سایت دیوار آگهی فروش تلفن همراه ثبت کرده که بلافاصله شخصی ناشناس با استفاده از یک شماره تلفن ضمن ارتباط گیری و رایزنی با وی مبلغ ۴۰ میلیون ریال را به پیشنهاد متصرف خط به شماره کارت آن انتقال داده و بعد از ساعتی با دریافت پیامک متوجه شده حسابش توسط پلیس فتای یکی از استان‌های کشور مسدود شده که پیگیری موضوع در دستور کارشناسان پلیس فتا استان هرمزگان نیز قرار گرفت.

سردار جعفری گفت: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، حساب وی توسط پلیس فتای شهرکرد مسدود شده که با استعلامات صورت گرفته و اقدامات فنی متهم اصلی و سابقه دار که تحت تعقیب پلیس فتای سراسر کشور بود، توسط کارشناسان فنی پلیس فتای استان هرمزگان شناسایی شد.
او گفت: با بررسی دقیق سوابق متهم مشخص شد که از حدود ۶ سال قبل دارای سوابق متعدد کلاهبرداری و تحت تعقیب پلیس فتا بوده و در امر کلاهبرداری در سایت دیوار فعالیت گسترده کشوری داشته و وجوه کلاهبرداری را با استفاده از حساب‌های بانکی که بصورت واسط با کارت‌های اجاره‌ای و کارت‌های متعلق به اعضای خانواده اش اقدام به پولشویی و در نهایت نقد نمودن وجوه کلاهبرداری کرده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: با توجه به متواری بودن متهم و حضور مدت دار وی در شهر بندرعباس، دستگیری متهم در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان قرار گرفت که با اقدامات فنی و تعقیب و مراقبت‌های لازم، حین ارتکاب جرم در شهرک توحید بندرعباس شناسایی و دستگیر شد.

سردار جعفری گفت: در بازرسی از منزل و مخفیگاه متهم، تجهیزات الکترونیکی شامل تلفن همراه هوشمند، فلش و پوکه سیم کارت کشف شد.

او گفت: متهم دستگیر شده در مواجهه با مدارک و مستندات موجود ضمن اعتراف به جرم ارتکابی، معترف شد که از سال ۹۵ تاکنون با شگرد رهن و اجاره منزل در سایت دیوار کلاهبرداری کرده و ابتدا وجوه کلاهبرداری را مستقیما به حساب خودش واریز که بعد از مسدودی هر کارت توسط پلیس فتا، در سایر بانک‌ها اقدام به افتتاح حساب کرده تا اینکه از حدود یک سال پیش که در لیست سیاه بانکی قرار گرفته، مجددا وجه حاصل از کلاهبرداری را به به حساب همسر، فرزندان، پدر و مادر همسرش واریز می‌کرده تا اینکه تمامی حساب‌های آنان نیز مسدود شده که با توجه به مسدودی تمامی حساب‌ها شگرد خود را تغییر داده و بصورت واسطه‌ای اقدام به کلاهبرداری می‌کرد.

سردار جعفری گفت: متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا انتقال و با صدور قرار لازم روانه زندان شد و تلاش پلیس برای دستگیری دیگر اعضای این باند ادامه دارد.

او گفت: متهم بیش از ۲۰۰ شاکی از مناطق مختلف کشور دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.