تلاش برای پوشش بیش از ۴۰ درصدی خدمات طب سنتی در شبکه بهداشت

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران از امروز آغاز شد و تا ۱۳ آبان از ساعت ۹ تا ۱۷ پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

نفیسه حسینی یکتا گفت: ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی نیز در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به ریاست معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و نایب رئیسی وزیر بهداشت تشکیل شده که بخش‌های عمده‌ای از این سند، مربوط به وزارت بهداشت است.

وی افزود: وزارت بهداشت در حوزه فرآورده‌های طبیعی و مجوز‌های مورد نیاز آن، از هدف گذاری‌های سند چشم انداز ۱۴۰۴ جلوتر است؛ اما در بخش اهداف و راهبرد‌ها در حوزه طب سنتی، به دلیل رویکرد‌های دوران گذشته، مقداری عقب ماندگی وجود دارد که اقداماتی در این زمینه انجام شده اند. در همین راستا، برنامه اصلی وزارت بهداشت، ادغام خدمات طب سنتی در نظام سلامت است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: امیدواریم که تا پایان سال، شاهد پوشش بیش از ۴۰ درصدی خدمات طب سنتی برای اصلاح سبک زندگی در شبکه بهداشت و درمان باشیم. مرحله آزمایشی ادغام این خدمات در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد پایان یافته و از ابتدای آذر سال جاری نیز در ۱۵ دانشگاه علوم پزشکی کشور، اجرایی می‌شود.

به گفته دکتر حسینی یکتا برای ادغام این خدمات در حوزه درمان نیز دستورالعمل‌ها تهیه شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تامین اجتماعی
۱۳:۲۳ ۱۱ آبان ۱۴۰۱
جهان در پی تحول و تکامل ولی به ما ادرس چراغ پی سوز روشن کردن اتش با سنگ را میدهید فکر میکنید تا کی موفق خواهید بود
آخرین اخبار