مبتلایان به ویروس آنفلوانزا درصورت بهبود نیافتن با روش‌های طب سنتی به پزشک مراجعه کنند.

با شروع فصل سرد سال، مبتلایان به  سرما خوردگی و آنفلوانزا نیز افزایش می‌یابند. امسال نیز متاسفانه بسیاری از هموطنان به انواع آنفلوانزا مبتلا شده‌اند. به همین علت در ادامه راه‌های پیشگیری و جلوگیری از این نوع بیماری با روش‌های طب سنتی را مرور می کنیم.

محمد عزیزخانی، متخصص طب سنتی درباره علائم آنفلوانزا گفت: مهمترین علامت این بیماری کوفتگی و درد بدن، بی حالی، بی اشتهایی و علائم گوارشی همچون حالت تهوع و استفراغ است. برخی از افراد مبتلا علائمی همچون آبریزش بینی و سرفه با توجه به نوع ویروس و در موارد شدیدتر  التهاب چشم و تنگی نفس دارند.

او درباره  تفاوت آنفلوانزا و سرماخوردگی  بیان کرد: سرما خوردگی، سینه پهلو، آنفلوانزا و حتی کرونا همگی ویروس هستند.

وی ادامه داد: افراد مبتلا به این نوع ویروس‌ها باید قدرت سیستم ایمنی را افزایش دهند و تا دو روز از مواد غدایی ساده استفاده کنند.

مژگان تنساز، رئیس دانشکده دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی درباره پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا گفت: برای پیشگیری از ابتلا به ویروس‌هایی همچون کرونا، آنفلوانزا، سرما خوردگی، سینه پهلو و دیگر بیماری‌ها طب سنتی شش اصل درمان دارد.

تن ساز افزود: افراد باید از مبتلایان به این نوع ویروس‌ها دور باشند و در مکان های شلوغ کمتر تردد کرده و از ماسک استفاده کنند. افراد باید از مواد غذایی که باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می شوند، استفاده کرده و از مصرف میوه‌هایی که برای فصل تابستان است همچون خیار، پرهیز کنند.

 وی ادامه داد: افراد باید از مصرف مواد غدایی  مانند سوسیس، کالباس، سس مایونز و غذاهای سرخ کردنی  که باعث افزایش التهاب بدن می‌شوند نیز پرهیز کنند. در این فصل بهتر است از گوشت گوسفند، برنج آبکش، سوپ، سیب، به و انجیر استفاده کنند.

وی  درباره اصل دیگر پیشگیری اظهار کرد: افراد باید برای پیشگیری حتما حرکت و ورزش کنند.

گفتنی است که افراد مبتلا به آنفلوانزا نباید تا سه روز اول به پزشک مراجعه کنند و اگر با روش‌های طب سنتی گفته شده همچنان علائم  ادامه داشتند، باید به پزشک مراجعه کنند. از طرف دیگر وزیر بهداشت نیز گفت مبتلایان به آنفلوانزا بدون تجویز پزشک نباید از آنتی بیوتیک استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۱۰ آبان ۱۴۰۱
بيماران مبتلا آنفلوآنزا تاسه روز به پزشک مراجعه نکنند تا خوب ریه شون عفونت گرفت بعد بروند شاید کرونا بود یعنی چی این حرف ؟
آخرین اخبار