تحصیل ۱۳ درصد از دانش آموزان کشور در مدارس غیردولتی

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۳ درصد از دانش آموزان کشور در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

 احمد محمودزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه امروز در جمع خبرنگاران در زنجان با بیان اینکه مدارس غیردولتی کمک کار آموزش و پرورش هستند، گفت: ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر معادل ۱۳ درصد دانش آموزان کشور در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند. ممکن است از لحاظ کیفیت در برخی از این مدارس ایردات و اشکالاتی باشد و ما این را می‌پذیریم، ولی برخی از این مدارس در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گام‌های اساسی برداشته اند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش امر حاکمیتی است و واگذاری امر حاکمیتی به غیر ممنوع است، اظهار داشت: ما در مدارس غیردولتی در واقع اجرای آموزش و پرورش را داریم و در این اجرا هم اِعمال حاکمیت می‌شود و این حکمرانی را در خصوص محتوای کتاب‌های درسی بر اساس سند تحول شروع کرده ایم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جهت گیری ما توسعه مدارس غیردولتی در مقاطع متوسطه اول و دوم است، گفت: تلاش بر این است که در دوره ابتدایی امر حاکمیتی را بیشتر حفظ کنیم.

محمودزاده از ارائه نظام نامه صلاحیت حرفه‌ای به معلمان مدارس غیردولتی خبر داد و افزود: برای نیروی انسانی در این مدارس از گزینش تا استاندارد سازی و توانمندی سازی معلمان، برنامه داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.