معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: سال ۱۴۰۲ فاز اول آبرسانی به روستاهای خراسان جنوبی شامل ۹۰ روستا به پایان می‌رسد.

عباس زاده  در قرارگاه جهادی آبرسانی خراسان جنوبی گفت: یکی از مهمترین طرح های زیرساختی و محرومیت زدایی دولت در سال گذشته و سال ۱۴۰۱ بحث آبرسانی روستایی بوده است.

او با اشاره به اینکه این طرح در گام اول برای آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور آغاز شد، افزود: این طرح در گام بعدی به تأمین آب شرب پایدار همه روستاهای کشور ارتقا پیدا کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: برای پیگیری این طرح در خراسان جنوبی در گام اول ۴۹ طرح آبرسانی شامل ۹۰ روستای خراسان جنوبی تحت پوشش قرار گرفت و عملیات اجرایی این طرح‌ها آغاز شد.

او با اشاره به اینکه این پروژه‌های آبرسانی پیشرفت متوسط ۴۰ درصدی دارند، اظهار کرد: در این  طرح ها به ۹۰ روستای خراسان جنوبی آبرسانی خواهد شد.

عباس زاده بیان کرد: برای اینکه مرحله دوم آبرسانی از همین طرح ملی را تکمیل کنیم، ۴۵ روستای بعدی برای آبرسانی پایدار شناسایی شده‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: آبرسانی پایدار، ایجاد خط انتقال، مخزن و حفر چاه و سایر موارد نیاز برای آبرسانی به روستاهای خراسان جنوبی پیگیری خواهد شد.

او عنوان کرد: در هفته دولت امسال آبرسانی به ۱۹ روستای این طرح انجام شد و در دو مرحله دیگر ۹۰ روستای مرحله اول این طرح به شبکه آبرسانی پایدار متصل می‌شوند.

عباس زاده  گفت: در دهه فجر سال جاری آبرسانی به ۴۰ روستای دیگر انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: تا قبل از فصل گرم سال، آبرسانی به ۳۰ روستای باقیمانده صورت گرفته و در واقع فاز اول طرح آبرسانی به روستاهای خراسان جنوبی به اتمام می‌رسد.

او با بیان اینکه برای مرحله دوم در حال انعقاد قرارداد هستیم، گفت: به زودی فاز عملیاتی مرحله دوم آبرسانی آغاز می‌شود و تا پایان سال ۱۴۰۳ آبرسانی به همه روستاهای خراسان جنوبی انجام می‌شود.

عباس زاده اظهار کرد: امیدواریم با این طرح بخش عمده‌ای از مسائل زیر ساختی در حوزه آب حل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.