غذا دادن به پرندگان و حیوانات وحشی توسط دوستداران طبیعت در مواقع غیر ضروری و بدون ضابطه، باعث بروز مشکلات اکولوژیکی در آن‌ها می‌شود.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره حفاظت محیط زیست کردستان گفت: ریختن مواد غذایی مانند نان خشک، دانه‌های مختلف گیاهی مانند گندم و برخی پسماند‌های غذایی برای پرندگان و حیات وحش در برخی نقاط توسط گردشگران و مردم به یک رسم تبدیل شده است که برای آنان زیان آور است.

حیدر ویسی افزود: این امر متأسفانه علاوه بر امکان انتقال بیماری‌ها به سیستم گوارشی و تنفسی از طریق غذای دستی آلوده باعث بروز مشکل در رژیم غذایی پرندگان و حیات وحش می‌ شود.

او ادامه داد: برخی افراد سودجو همچنین می‌توانند از این ترفند برای شکار حیات وحش بویژه پرندگان وحشی استفاده کنند؛ لذا از عموم مردم درخواست می‌شود از هر نوع غذا دهی به ویژه پرندگان و جانوران تالاب زریوار و منابع آبی در مواقع غیر اضطراری خودداری نمایند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره حفاظت محیط زیست کردستان گفت: در واقع غذا دادن بطور مستمر به حیات وحش موجب خلل در نظام طبیعت و اکوسیستمی این حیوانات خواهد شد و باعث می‌شود که آنان به شرایط جدید یعنی آماده بودن غذا و کم تحرکی عادت کنند و حتی در ادامه زندگی در بسیاری از موارد به دلیل قرار گرفتن در شرایط سخت به مشکل برخورند و یا تلف شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.