رتبه پنجم دانشگاههای صنعتی کشور به کرمان رسید

دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته رتبه پنجم در شاخص فناوری و نوآوری را در بین دانشگاه‌های صنعتی کشور کسب کرد.

دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در تازه‌ترین رتبه بندی دانشگا‌های کشور توسط مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناور (ISC، موفق به کسب رتبه پنجم در شاخص فناوری و نوآوری و رتبه ششم در بین دانشگاه‌های صنعتی کشور و رتبه ششم در شاخص فناوری و نوآوری در بین تمامی دانشگاه‌های صنعتی و دانشگا‌های جامع کشور شد.

 سید احمد فاضل‌زاده رئیس مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری گفت: رتبه‌بندی و ارزیابی ۱۱۰ دانشگاه کشور توسط گروه رتبه‌بندی ISC انجام گرفت و نتایج این ارزیابی در جلسه ۹۵۸ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأیید و مصوب شد که رتبه مطلق هر دانشگاه اعلام شود.

او افزود: در این رتبه‌بندی، معیار‌های کلی در ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در ۶ حوزه آموزش (با وزن ۳۰ درصد) پژوهش (با وزن ۲۵ درصد)، فنآوری و نوآوری (با وزن ۲۰ درصد)، بین‌المللی‌سازی (با وزن ۱۰ درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با وزن ۱۰ درصد) و خدمات اجتماعی، زیر ساخت و تسهیلات (با وزن ۵ درصد) می‌باشد.

هر کدام از این معیار‌های اصلی، به تعدادی شاخص اصلی و زیر شاخص تقسیم می‌شوند که عملکرد دانشگاه در هر یک از آن‌ها به صورت جداگانه ارزیابی می‌­شود، جدول زیر بر اساس هر معیار اصلی نشان داده شده است.

بر پایه این گزارش در رتبه‌بندی سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹، مجموعا تعداد ۱۱۰ دانشگاه حضور داشتند که اطلاعات آن‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و براساس ماموریت، هر یک دسته بندی شده و مورد رتبه بندی قرار گرفته اند.

تفاوت این دسته بندی با رتبه بندی سال‌های پیش این است که در این دسته بندی، دانشگاه‌های زیرنظام به صورت مستقل است.

برچسب ها: دانشگاه صنعتی ، شاخص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار