معاون وزیر ورزش و جوانان:

ماموریت اصلی در حوزه ازدواج و خانواده، سند تحول دولت است

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: سند تحول دولت مهمترین ماموریت معاونت امور جوانان در حوزه ازدواج و خانواده است.

وحید یامین پور بر توجه ویژه دولت سیزدهم و شخص رییس جمهور به حوزه جوانان اشاره کرد و افزود: در این جهت شورای عالی جوانان پس از حدود یک دهه به دستور رئیس جمهور تشکیل و در ۶ ماه ۲ نوبت با حضور شخص رئیس جمهور برگزار شد.

وی تصریح کرد: نگاه دولت این است که نهاد متولی امور جوانان به جایگاه قبلی خود که تاثیرگذاری فرابخشی داشت، با طرح‌هایی که از لحاظ اداری و ساختاری مشکلی ایجاد نکند، بازگردد.

یامین پور ادامه داد: در این جهت رئیس جمهور از چند دستگاه از جمله سازمان اداری و استخدامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی مشورت گرفت و در نهایت دستور به احیای دبیرخانه شورای عالی جوانان در نهاد ریاست جمهوری داد و دبیری این شورا نیز به بنده واگذار شد.

یامین پور اظهار داشت: در دبیرخانه شورای عالی جوانان کار‌ها به خوبی پیش می‌رود و بخشی از شاخص‌هایی که پس از ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی کمرنگ شده بودند در قالب شورای عالی جوانان و دبیرخانه در حال احیا هستند.

معاون امور جوانان با بیان این که رییس جمهور تاکید دارد که ستاد‌های ساماندهی امور جوانان جدی گرفته شوند، اظهار داشت: در برخی از استان‌ها ما رضایت داریم و استانداران در برگزاری ستاد‌های ساماندهی امور جوانان جدیت دارند و باید کمک کنیم این ستاد‌ها در همه کشور به جایگاهی که می‌تواند نقش ایفا کند برسد.

وی تصریح کرد: این مهم وقتی که یک محتوای کار شده و محصول یک پژوهش و نظر نخبگان باشد و از کانال علمی عبور کرده باشد میسر می‌شود در غیر این صورت ستاد‌ها صرفاً محلی برای ارائه گزارش خواهند بود.

یامین پور در مورد اعتبارات استانی حوزه جوانان گفت: در ۶ ماه اول امسال تقریباً سه برابر کل اعتبارات سال گذشته به استان‌ها اعتبار ابلاغ کردیم، اما مشکل ما اعتبار نیست بلکه استفاده درست از اعتبارات است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار