اشتغالزایی برای ۵۴ هزار زندانی در زندان‌های کشور

معاون سازمان زندان‌های کشور گفت: در سال گذشته برای ۵۴ هزار نفر اززندانیان کشور زمینه اشتغال فراهم شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌های و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در مراسم معارفه مدیر کل جدید زندان‌های آذربایجان غربی، اشتغال و توانمند سازی زندانیان را یکی از مهترین برنامه این سازمان عنوان کرد و گفت: اگر زندان‌ها را با اجرای برنامه‌های اصلاح تربیتی کنترل کنیم زندانیان غیر بزهکار هرگز مجبور نخواهند بود شب و روزشان را در چهار دیواری زندان تلف کنند.

محمود ضیائی فرد افزود: در سال گذشته ۵۴ هزار اشتغالزایی در زندان‌های کشور داشتیم که ۳۴ هزار شغل مولد و کارآفرینی است.

وی با بیان اینکه بیکاری عامل وقوع جرم است تصریح کرد: با خودکفا کردن و مهارت آموزی زندانیان نه تنها کاهش جمعیت کیفری را در زندان‌ها خواهیم داشت بلکه باعث تقویت بنیان خانواده زندانیان هم خواهد شد.

اهدای ۲۵ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان آذربایجان غربی 

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی هم در این مراسم با بیان این مطلب گفت: با راه اندازی انجمن‌های مختلفی همچون انجمن حمایت از زندانیان، بنیاد تعاون زندانیان و ستاد دیه تلاش‌های زیادی در حال حاضر صورت می گیرد تا پس از زندانی شدن فرد زندانی او و خانواده اش مورد حمایت مادی و معنوی قرار گیرند.

ناصر عتباتی افزود: تغییر نگاه جامعه به زندانیان، از جمله تلاش‌هایی است، که در سال‌های اخیر صورت گرفته است که باعث افزایش مشارکت مردم برای حمایت از زندانیان شده است به طوری که در یک سال گذشته ۲۵ میلیارد تومان از طریق ستاد دیه و خیرین جمع آوری شده است که این مبلغ ۲۰ برابر بیشتر از سال‌های گذشته میباشد.

وی اصلاح و تربیت را اصل کار دستگاه قضا عنوان و خاطرنشان کرد: برای شروع جدید زندگی و بازگشت مفید به جامعه و شخصیت بخشیدن به زندانیان طرح اشتغال زندانیان در حال اجراست بطوریکه با کمک صنایع بزرگ استان بخش زیادی از زندانیان مشغول فعالیت و کسب روزی حلال هستند.

به گفته رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی این استان در حال حاضر در رتبه دوم اشتغال زایی زندان‌های کشور قرار دارد.

در پایان این مراسم مراد فتحی به عنوان مدیر کل جدید زندان‌های آذربایجان غربی معرفی و از خدمات مجتبی محمدی
مدیر کل قبلی تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.