اسماعیلی:

۸۰ درصد کاغذ کتاب مدارس داخلی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد کاغذ کتاب مدارس در آموزش و پرورش داخلی است.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در  آئین ملی بزرگداشت روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار با ارائه گزارشی درخصوص عملکرد این نهاد به رئیس جمهوری گفتدر نهاد کتابخانه‌های عمومی با یک ظرفیت بالایی روبه‌روهستیم به طوری که با ۳هزار و ۸۰۰ کتابخانه در سطح جهان اسلام رتبه اول و در آسیا رتبه چهارم را داریم.

اسماعیلی گفت: سیاست‌های دولت توسعه این مسئله بوده است و در سفرهای استانی که انبوهی از پروژه‌ها از دوران قبل برجای ماندهبود  شاهد تکمیل بخش‌های این حوزه هستیم.

وی افزود: در حال حاضر به دنبال افتتاح کتابخانه‌های عمومی بزرگ هستیم و در روستا‌ها از طریق ماشین‌های سیاری که در دستور کارقرار داده شده است به یک شبکه بزرگی در حوزه کتاب و کتابداری تبدیل شده‌ایم و لشکر فرهنگی و نرم‌افزاری جمهوری اسلامی به دست همین کتابدارانی است که گمنام هستند.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، دولت به حل مشکلات معیشتی کتابداران توجه دارد و در این موضوع جلساتی هم با مسئولین ذیربط برگزار شده است تا در مدت کوتاهی شاهد حل بخشی از مشکلات کتابداران باشیم.

اسماعیلی گفت: با توجه دولت انقلابی، حل مشکل کاغذ در دستور ما بوده است و حتی در زمان هدفمند سازی یارانه‌ها به دستور رئیس جمهوری بخشی از نیاز‌های حوزه کاغذ مرتفع شد به طوری که ما شاهد افزایش تیراژ مطبوعات هستیم ، همچنین تولید کاغذ داخلی هم دنبال می‌شود و ما فردا جشن شکرانه داریم که بخش زیادی از نیازهای داخلی را می‌تواند حل کند.

به گفته اسماعیلی ، ماهانه یک هزار تن کاغد داخلی در اختیار معاونت فرهنگی قرار داده می‌شود و کارخانه بزرگ دیگری در حال راه‌اندازی است ، همچنین در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد کاغذ کتاب مدارس در آموزش و پرورش داخلی است.

اسماعیلی گفت: سیاست این دولت بر این است که صنعت نشر ملی شود و در یک سال اخیر نیز بیش از ۱۱۰ هزار عنوان کتاب به چاپ رسیده است که نشان از رشد این حوزه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار