پروژه سد کلاسر گرمی در مرحله مطالعات ژئوتکنیک است

فرماندار گرمی از انجام مطالعات تکمیلی در قالب ژئوتکنیک سد کلاسر با تأمین اعتبار ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خبر داد.

حسین مولایی گفت: یکی از آرزو‌های دیرینه مردم شهرستان گرمی، بحث انجام مطالعات و احداث سد بر روی رودخانه گرمی‌چایی در جوار روستای کلاسر بوده که هم‌اکنون طرح مطالعات تکمیلی در قالب ژئوتکنیک در حال انجام است.

فرماندار گرمی در بازدید از روند اجرایی سد کلاسر گرمی افزود: پس از سال‌ها مطالبه عموم مردم با تلاش‌ها و پیگیری‌های مختلف، طی چند ماه اخیر طرح تکمیلی مطالعات سد با تأمین اعتبار ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار لازم توسط مهندسان مشاور طرف قرارداد شرکت آب منطقه‌ای اردبیل آغاز شده است.

مولایی با بیان این‌که به گفته پیمانکار پروژه، در صورت مناسب بودن شرایط جوی مطالعات طرح تکمیلی سد ۲ ماهه به پایان می‌رسد، تصریح کرد: عملیات عمرانی تکمیل سد کلاسر شهرستان گرمی پس از ۱۴ سال وقفه بلافاصله پس از طرح مطالعات تکمیلی آغاز خواهد شد.

گفتنی است؛ عملیات احداث سد کلاسر شهرستان گرمی با هدف آبیاری ۸۲۰ هکتار از اراضی پایاب و احیای کشاورزی منطقه و با حجم مفید ۵/۲میلیون مترمکعب در قالب پروژه مهر ماندگار در سال ۱۳۷۸ آغاز شد و این پروژه مهم که بر روی رودخانه گرمی‌چایی و در ۶ کیلومتری نقطه اتصال به رودخانه مرزی بالهارود طراحی شده، با وجود خریداری زمین‌های اطراف سد از روستاییان، پس از گذشت ۱۴ سال از زمان آغاز اجرا، در مرحله اولیه اجرایی متوقف و کارگاه سد نیز در این مدت تعطیل شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.