افزایش تولید ذرت علوفه‌ای در قزوین

تولید ذرت علوفه‌ای در قزوین ۳۰۰ هزار تن افزایش یافت.

مجید ره انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اشاره به پایان کار برداشت ذرت علوفه‌ای در مزارع استان، گفت: تولید این محصول در قزوین نسبت به سال زراعی گذشته ۳۰۰ هزار تن افزایش یافت.

 ره انجام افزود: در سال زراعی جاری یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای از مزارع زیر کشت این محصول در استان قزوین برداشت شد.

وی اظهار داشت: در سال زراعی قبل ۲۹ هزار و ۳۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به زیر کشت ذرت علوفه‌ای رفته بود که امسال در مهرماه برداشت آن آغاز شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از ذرت علوفه‌ای به عنوان یکی از محصولات مهم کشاورزی که تامین کننده خوراک دام بوده و در حفظ امنیت غذایی جامعه نقش موثری دارد یاد کرد و گفت: استان قزوین در تولید و تامین این محصول خودکفاست.

ره انجام اظهار داشت: مجموع نیاز واحد‌های دامی استان قزوین به ذرت علوفه‌ای در سال یک میلیون و ۵۹۰ هزار تن است که این رقم امسال بیش از ۱۰۰ درصد محقق شد.

این مسوول همچنین گفت: تلاش داریم در راستای اصلاح الگوی کشت، کشت علوفه‌های کم آب بر را در استان قزوین توسعه دهیم و از همین رو امسال شاهد کشت ۲۰۰ هکتار دانه روغنی کاملینا برای نخستین بار در مزارع استان قزوین بودیم.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار